Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 9

Startat av rocketboy, 30 Oktober 2012 kl. 11:44

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Den här var en bra serie.

Teabox

Älskar Forest Maiden, speciellt skölden.

Lite besviken på Heroic Knight. Känns lite grå, men kanske fungera bra som staty :)

styrbjörn

Wow! Forest maiden var riktigt bra! Och skölden, jag har redan försökt göra en ny variant av forestmen då jag inte har nån riktig, och jag kallar dem "ekenträd" efter ledaren (blandning mellan ekenskölde och eketrä) så den måste jag ha några av :)

insurrection

Mycket fina figurer men ändå endel att klaga på:

* Tycker Forest Maiden håret gör sig dåligt pga att det är så glansigt och har en så tjock kant. Man funderar på om det ska föreställa hår eller nått annat. En huvtröja? Spatteti & köttfärssås?

* Inte heller håret till Cesars ser helt 100 ut tycker jag. Kanske bara är för att det är fotat mot vit bakgrund dock?

* Hade hellre sett att chicken suiten gick att använda som en humaniod jätte-kyckling om man byter huvudet, så som man kan göra med godzilla-dräkten.

* Att Heroic Knight's rustning inte har samma grå ton på hjälmen som på harnesket stör mig jättemycket. Tycker också det nya svärdet är kass jämfört med highlandersvärdet eller gladius-kortsvärdet.

Battle Mech & Alien Avenger är också något av besvikelser.

På plussidan ligger att Spåkvinnan och rörmockaren var bättre än jag förväntat mig!

Etzel

Citat från: insurrection skrivet 04 December 2012 kl. 23:18
* Hade hellre sett att chicken suiten gick att använda som en humaniod jätte-kyckling om man byter huvudet, så som man kan göra med godzilla-dräkten.
Det är bara att byta ut huvudet mot det här så blir det perfekt:  ;D

de Gothia

Oj vilken bra serie! Forest maiden är ruskigt snygg!Undrar dock vad hon kommer kosta om man som jag inte orkar klämma påsar...

Likaså den gode riddaren tycker jag har potential! Skölden var grymt snygg!

Magnus den store: Svärdet har funnits med tidigare läste jag på EB

shiftaltcmd

Finns nu i affär, i alla fall i lilla Hedemora.
Fyra slumpmässiga gav en forest maiden, cyclops, rymd-alien och en riddare. Mycket nöjd med det utfallet, vill nog ha flera av alla.
Fanns också Chima, och en del annat av 2013.
Fanns också ett snyggt Lego-creator set som jag nog kommer att köpa några av så småningom, en tjej med snygg klänning och den nya hästen (brunfärgad)

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 03 December 2012 kl. 21:24
Men alltså hallå hallå vad har hänt med fördelningen?

4 olika figurer kommer 6 per låda
6 olika 4 per låda
6 olika 2 per låda!

Det innebär ju att en hel låda innehåller två hela serier plus 6x2 plus 6x4 extra! Och givetvis är det de man vill ha många av som det är 2 av.

:-[

Någon som har köpt en låda ännu och kan svara hur fördelningen är?

Mirandir

Öppnade en hellåda på jobbet. Om jag inte minns helt fel så var fördelningen som följer:

Servitören, filmstjärnan, roller derby bruden, forrest maiden och "vaktmästaren" - 2 st

Riddaren, space orc, cyklopen - 6 st

övriga figurer - 4 st
Legobloggen: http://legobloggen.com

Mirandir

Skall be att få korrigera siffrorna något:

Servitören, filmstjärnan, rollerderby tjejen, spådamen, forrest maiden och vaktmästaren - 2 st

cyklopen, riddaren, polisen, space orc - 6 st.

Övriga 4 st
Legobloggen: http://legobloggen.com

Kwagge

Citat från: Mirandir skrivet 12 Januari 2013 kl. 13:41
Skall be att få korrigera siffrorna något:

Servitören, filmstjärnan, rollerderby tjejen, spådamen, forrest maiden och vaktmästaren - 2 st

cyklopen, riddaren, polisen, space orc - 6 st.

Övriga 4 st

Tack!

Då kan man bara dela kartongen på två... >:(

Roger Brickjet

Hade inte kollat bilderna så noga innan jag köpte dem men tycker nog att riddaren kunde varit lite mer glänsande. Annnars riktigt nöjd med de jag fått hittills.

Magnus den store

Något förvånad har jag kommit över några forest maiden till ett överkomligt pris. Trodde priset för den figuren skulle sticka iväg. Bild från WhiteFangs redogörelse från november.

General Statistics for Minifigures Series 9 by WhiteFang (Eurobricks), on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

vad gav du för dina magnus och var köpte du dem? jag är nöjd med mina för 39 kr! som tur är behöver man ju ingen arme av dem! :)

Magnus den store

Jag köpte från BL-butiken Universal Bricks. Betalade drygt 37,50 sek styck.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!