Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 9

Startat av rocketboy, 30 Oktober 2012 kl. 11:44

Föregående ämne - Nästa ämne

rocketboy

Enligt The Daily Brick så kommer serie 9 att innehålla följande figurer:

•Alien Trooper
•Chicken Suit Guy
•Maid Marion
•Heroic Knight
•Cyclops
•Mermaid
•Fortune Teller
•Dr. Splitz
•Roller Derby Girl
•Judge
•Battle Mech
•Caesar
•Downtown Cop
•Plumber
•Waiter
•Hollywood Starlet

Kommer i silverfärgade påsar och släpps i januari 2013.
http://www.thedailybrick.co.uk/blog/lego-minifigure-news/lego-series-9-collectable-minifigures-list
//Rocketboy//

Ras 74

Ser ut som om det kan vara ett par intressanta om den listan stämmer.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Chicken suit Guy kan ju vara hur bra som helst. Har vänner som håller på med Roller Derby...

insurrection

Bara från namnen blir jag sugen på mer än hälften av figsen i den här serien, det är ju ett bra tecken.

Potentiella army-builders är väl battle-mech, alien trooper och heroic knight, men ingen av dem känns helt given som det heller.

tellblom

Ser mycket lovande ut. Hoppas det är fyra Roller Girls i en box så man får ett helt lag

mechamike

För mig finns det bara EN Roller girl  :)

Ska bli intressant att se hur länge det tar innan det dyker upp bilder på Serie 9

?

Wineyard

Jag tycker nästan alla ser intressanta ut! Hoppas bara att polisen har en ny mer generalaktig hat och att domaren har en fin peruk!
Vem/ vad är Dr. Splitz?

mechamike

Tja.. det här gav Google vid en bildsök..
?

Wineyard

Citat från: mechamike skrivet 30 Oktober 2012 kl. 13:00
Tja.. det här gav Google vid en bildsök..
Gjorde också en sökning, men jag tycker att Google var ganska otillfredställande denna gång ;) Tänkte om i forum visste något mer.
Men en apman? Tja, varför inte?

Anders Nolberger

Citat från: mechamike skrivet 30 Oktober 2012 kl. 12:54
För mig finns det bara EN Roller girl  :)

Ska bli intressant att se hur länge det tar innan det dyker upp bilder på Serie 9

Roger Brickjet

Jag var på min lokala ICA för en vecka sedan och frågade varför de fortfarande inte hade någon serie 8 och fick svaret att de hoppat över 8 men att de kommer att lägga ut serie 9 i mitten av december! Man kan ju alltid hoppas :)
...fast idag hade de 8 ändå ???

Ska bli riktigt spännande att se hur de löst rullskridskorna, hoppas såklart på nya små hjul som verkligen rullar men det känns svårt i den skalan!

Teabox

Citat från: Roger Brickjet skrivet 30 Oktober 2012 kl. 13:50
Jag var på min lokala ICA för en vecka sedan och frågade varför de fortfarande inte hade någon serie 8 och fick svaret att de hoppat över 8 men att de kommer att lägga ut serie 9 i mitten av december! Man kan ju alltid hoppas :)
...fast idag hade de 8 ändå ???

Skönt att se att de inte dumpa samlar figurerna helt för all framtid, men tråkigt att de struntade i serie 8.

Skafte

Som jag trodde gick mina Roller Derbykompisar i taket vid besked om em kommande samlarpåse. Alla ni får över kan säljas till mig. Tellblom: det är tydligen tio i ett lag... Kanske fyra på banan i taget?

tellblom

Citat från: Skafte skrivet 30 Oktober 2012 kl. 17:17
Som jag trodde gick mina Roller Derbykompisar i taket vid besked om em kommande samlarpåse. Alla ni får över kan säljas till mig. Tellblom: det är tydligen tio i ett lag... Kanske fyra på banan i taget?

När jag var i USA och kollade var det bara 8 på plan, men det var ju avbytare också. Men en legotjej blir ju aldrig trött :)
Men det kan iofs varit någon specialgrej, har inte orkat googla regler

Roger Brickjet

Har de inlines nu eller kör de old school? Hela grejen verkar vara lite som "wrestling" eller?