Hur sorterar/förvarar ni erat Lego? Tips och inspiration!

Startat av Nextuz, 27 Januari 2009 kl. 20:32

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Citat från: Gideon skrivet 27 December 2012 kl. 16:04
Vissa färger (t ex old dark grey) har jag faktiskt gått bakåt med sorterandet, då jag insett att det ofta tar längre tid att hitta rätt burk/låda i sortimentskåpen än att rota lite i en 1,5 l plastlåda :)

Det är väl nästan punkt 27, det?
;)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Kvarnbacka

- Minifigs
- Bricks
- Technic
- Diverse

Jag har inte så mycket än i min nya (efter flytt till eget) samling...

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

boba johan

Vet inte om denna varit uppe tidigare. Hittade den via ikeahackers, som hade en del andra intressanta lösningar för Lego
http://www.ikeahackers.net/2012/12/use-mandal-to-store-your-lego-bricks.html

Jogge

Nyfiken på hur det ser ut hos folk, hur har ni eran Lego samling förvarad?
Har ni vissa grejor uppställda, kanske Legot har fått ett eget rum eller har ni gömt allt i källaren.

Skulle vilja se hur folk har allt sitt lego förvarat eller uppställt helt enkelt  ;D

Har tyvärr inte så mycket Lego det mesta ligger i ett hörn i sonens rum. Skulle dock vilja ha lite inspiration. För vi börjar fundera på ett eget rum för Legot och byggandet.

Ber om ursäkt om liknande denna tråd redan finns hitta ingen.

Barbaroux

Magnus den store

Citat från: boba johan skrivet 26 Januari 2013 kl. 19:30
Vet inte om denna varit uppe tidigare. Hittade den via ikeahackers, som hade en del andra intressanta lösningar för Lego

Enkel lösning men det känns som om bitarna lätt hamnar på golvet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

cesaer

Löslego finns det många svar på hur man hanterar... men vad med uppbyggda set som man vill ha uppbyggda - men inte stå framme. På ett år samlar de ju på sig damm o annat.

Jag har försökt packa ner i genomskinliga stora påsar - o sedan ner i flyttlådor så de kan staplas i källaren.

Finns det bättre tips?

Sisilisko

Jag har viggat gamla godislådor och förvarar lego i dem. Just nu står alltihop paketerat i en garderob. Dels för att jag separerat mitt lego från barnens, dels för att det skulle bli ohanterligt att ha totala mängden lego i samma binge.
Det jag tänker göra är att sätta lappar på godislådorna med tema eller set namn eller vad som blir bra (svarta bitar). :-) och sortera in lådorna i vår bokhylla. Vårt nya hem har nämligen en pyssel vrå med bokhyllor. Sedan kan man ta fram lådorna och bygga och låta bygget ligga ett tag. Jag har alltid olika saker på gång. Man kan lätt snabbstäda för att få undan sånt som inte ska vara framme när man får finbesök.
Tror på denna hypotes tills vidare.

Tie Fighter

Så här ser det ut hos mig just nu, inte mycket till inspiration utan bara totalt kaos. :-[

Tekei

Citat från: Tie Fighter skrivet 27 Januari 2013 kl. 13:45
Så här ser det ut hos mig just nu, inte mycket till inspiration utan bara totalt kaos. :-[
[bild]
[bild]

Herrej****r!
Känner att det kräver att jag lägger upp en bild på min "samling" bara för att visa lite kontrast ;)

marpe

Citat från: boba johan skrivet 26 Januari 2013 kl. 19:30
Det är ju visserligen överskådligt men...
Jag har försökt att ha skruv ungefär så, vilket inte fungerade så bra. Skruvar från den översta lådan föll ner i lådan under och var besvärliga att få tag på. Ibland hände det att den översta lådan lossade och föll ner på nästa osv.

Igelpiga

Såhär ser det ut i mitt legorum  ;D
Igelpiga

Pekblom