Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Legends of Chima 2013

Startat av mordatre, 19 Oktober 2012 kl. 00:38

Föregående ämne - Nästa ämne

:::::::

Som med Ninjago tycker jag att figurerna är bra (LoC är dock två snäpp bättre) men fordonen är ju katastrof. Orm wrecking ball (ninjago)???
Det enda "fordon" jag sett som ser bra ut är örnen.
Men priserna ser ut ligga rätt bra om man ser till listpris och vad man kommer kunna hitta dom för online och på kampanj.

Mirandir

LoC nu i en butik nära dig!  :D
Legobloggen: http://legobloggen.com

Larry Lars

Citat från: Jerry skrivet 04 Januari 2013 kl. 09:02men fordonen är ju katastrof. Orm wrecking ball (ninjago)???
Det enda "fordon" jag sett som ser bra ut är örnen.

Flera teman som kommer nu delar denna märkliga "icke-estetik" när det gäller fordon. Jag tycker det skulle vara roligt att se försäljningsstatistik för "Alien Conquest".
Ett av få teman med fordonsdesign som ligger nära hur duktiga AFOL's och TFOL's bygger på egen hand.

Kanske såg LEGO en nedgång som blev en näsbränna när det gällde mer "vettig" design.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

mechamike

Kan det vara så att om man bygger ett fordon mer traditionellt så blir det mindre och kompaktare och slukar X antal bitar.

Bygger man icke traditionellt så kan man spreta ut fordonen och göra dom glesa men större och på så sätt få till ett större fordon med färre antal bitar än X antal som i det mer tradionella AFOL stuket?

Med större fordon på bilden kan man lättare motivera en större kartong med mer Billund luft som är lättare att kränga?
och barnets upplevelsen av bygget är att det är STOORT ?
?

Myko

Jag har väldigt lätt att föreställa mig att designers har en eller flera iterationer som bara går ut på att minska bitantalet, och då blir det nog lätt som du säger.

Däremot tycker jag inte de flesta Star Wars-modeller lider av det fenomenet, i alla fall inte de i 700-800-kronors klassen.

Larry Lars

Citat från: mechamike skrivet 08 Januari 2013 kl. 16:32
Kan det vara så att om man bygger ett fordon mer traditionellt så blir det mindre och kompaktare och slukar X antal bitar.

Bygger man icke traditionellt så kan man spreta ut fordonen och göra dom glesa men större och på så sätt få till ett större fordon med färre antal bitar än X antal som i det mer tradionella AFOL stuket?

Med större fordon på bilden kan man lättare motivera en större kartong med mer Billund luft som är lättare att kränga?
och barnets upplevelsen av bygget är att det är STOORT ?

Jag tror att aspekterna du räknar upp där absolut spelar in. Frågan hur de kommit fram till vilken metod de skall använda för vilket tema. Några  teman med ett mer realistiskt anslag har ju snarare utvecklats mot ökad detaljrikedom och mer verklighetstroget stuk. T.ex. City med sina miljöfordon och Sydafrikanska gruvor.

Känns som det drar mot en uppdelning där de spretiga randombyggena förekommer ihop med lite intressantare figurer och galnare bitar.

Det lite anmärkningsvärda med "Alien Conquest" var väl att det var ett Sci-Fi-fanatasy-rymdtema som hakade i City-världen. Kanske var det sådana team som annars ritar sopbilar som fått gå loss.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Gray

Jag satt och gluttade igenom en Chima-broschyr dom hade i lokala leksaksbutiken, och tydligen så pågår det en tävling där man ska samla på sig koder. En del fanns i broschyren, andra ska finnas i LEGO-katalogen och en del på nätet. När jag kollade på tävlingssajten så står det att koder även kommer dyka upp i Kalle Anka vecka 3 och 4, vilket kanske kan betyda att dessa även kommer inkludera någon av den drös av Chima-polybags som släpps.

Brickset skriver också att något liknande kommer hända med serietidningar i England, och där är det lite mer uttalat att dom kan komma att inkludera polybags.. Så det kan vara värt att hålla ögonen öppna på Kalle Anka-tidningen närmaste två veckorna i fall att.

marpe

Jag har inte hängt med så bra på Chima, men har sett bilder på Disneymärkta polybags. Det är nog dessa. Kan länka/ladda upp dem i morgon, om det inte är slöseri med bandbredd.

Stigge72

Citat från: Gray skrivet 12 Januari 2013 kl. 19:10
Jag satt och gluttade igenom en Chima-broschyr dom hade i lokala leksaksbutiken, och tydligen så pågår det en tävling där man ska samla på sig koder. En del fanns i broschyren, andra ska finnas i LEGO-katalogen och en del på nätet. När jag kollade på tävlingssajten så står det att koder även kommer dyka upp i Kalle Anka vecka 3 och 4, vilket kanske kan betyda att dessa även kommer inkludera någon av den drös av Chima-polybags som släpps.

Brickset skriver också att något liknande kommer hända med serietidningar i England, och där är det lite mer uttalat att dom kan komma att inkludera polybags.. Så det kan vara värt att hålla ögonen öppna på Kalle Anka-tidningen närmaste två veckorna i fall att.
Det fanns någon/nägra koder i senaste Lego Club-tidningen också.

Teabox

Var inne i butiken som ska hålla Release kalaset i Halmstad för att köpa lite minifigurer. Frågade kassören om han kände till release kalaset och om han visste vad det skulle innebära. Han kände till release kalaset men sa de inte ännu visste vad det skulle innebära. "Troligtvis några giveaways" sa han.

Intressant tes om polybags i Kalle Anka. Ska hålla utsikt :)

Teknodromen

Var det på Lekcenter i Halmstad? Sa han vilket datum "kalaset" är?

Pekblom

I lördags när jag var i vällingby centrum hade BR hela Chima serien på hyllan. Båten så lite rolig ut annan färg osv. Men det tar nog en stund innan det hittar hem till oss. Undrar om det kommer filmer och liknande. För det var det som fick oss att börja köpa Ninjago. Så länge det bara var spinners och spelkort var det iskallt. Det är ju i ärlighetens namn min son som bestämmer vilka nya produktgrupper som blir stora här hos oss. Jag köper bara technic eller sett med bra pris per bit och frugan köper endast hus.

Mirandir

Det kommer en nätt liten TV-serie på typ 30 avsnit a 25-30 min.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Pekblom

Citat från: Mirandir skrivet 13 Januari 2013 kl. 23:42
Det kommer en nätt liten TV-serie på typ 30 avsnit a 25-30.
Okej men då är det ju bara en tidsfråga tills alla seten står i vardagsrummet  ;)

Teabox

Citat från: Teknodromen skrivet 13 Januari 2013 kl. 20:47
Var det på Lekcenter i Halmstad? Sa han vilket datum "kalaset" är?

Yes, det är på Lek-center. Blir 26 Januari enligt LEGO:s hemsida.

Bor du också i Halmstad?