Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Legends of Chima 2013

Startat av mordatre, 19 Oktober 2012 kl. 00:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Gray

Så Chima släpps inte i Sverige förrän den 26:e?  :-\

Webhallen listade 9:e som släppdatum, och svenska LEGO S@H säljer dom ju redan så det är ju lite irriterande.

Fråga till Mirandir, finns det någon anledning som AFOL att gå på detta "release party"? Typ, kommer dom ge ut Chima polybags eller dylikt?

Pekblom

De hade 70504 Garmatron i Sälen när jag var där över jul.
Webhallen i Fruängen har den på också på hyllan.

Korrigerade stavfel.

Mirandir

Citat från: Gray skrivet 01 Januari 2013 kl. 22:33
Så Chima släpps inte i Sverige förrän den 26:e?  :-\

Webhallen listade 9:e som släppdatum, och svenska LEGO S@H säljer dom ju redan så det är ju lite irriterande.

Fråga till Mirandir, finns det någon anledning som AFOL att gå på detta "release party"? Typ, kommer dom ge ut Chima polybags eller dylikt?

så vitt jag vet så kommer LoC till sverige den 9:e. Vilket inte sällan brukar betyda den 8:e.

Vet inte vad detta lanseringsparty innebär då vi inte är med. Men av vad jag har hört så lär det inte vara samma anticlimax som lanseringspartyt för Friends var.
Legobloggen: http://legobloggen.com

b0D3N

Det fanns flera olika set på Barnens hus i Luleå och Piteå redan under mellandagarna.

Blev dock inte att handla mått eftersom jag hade lovat sambon ett "köpstopp" på LEGO fram till nyår.
(Vilket dock är passerat nu så....   :D)

Stigge72

Citat från: Mirandir skrivet 02 Januari 2013 kl. 00:52
Vet inte vad detta lanseringsparty innebär då vi inte är med. Men av vad jag har hört så lär det inte vara samma anticlimax som lanseringspartyt för Friends var.
Det låter ju bra så långt, även om just det "partyt" är svårt att slå i det hänseendet... :(

Just i mitt fall innebar det att jag träffade några swebrickare, så helt bortkastat var det inte... ;)

shutter

Jag har lagt en första order på S@H i dag, Ring of fire samt Target pratice som försenade julklappar men värt att vänta på  ;)

Pekblom

Citat från: Pekblom skrivet 01 Januari 2013 kl. 23:37
De hade 70504 Garmatron i Sälen när jag var där över jul.
Webhallen i Fruängen har den på också på hyllan.
Jag tror jag att jag förstår nu vad andra kanske redan har förstått?
70504 Garmatron är kanske inte Legends of Chima utan Ninjago.
Kanske var det planerat att bli Legends of Chima men man släppte det och något annat lite tidigare och låter det vara Theme Ninjago?
Eller är jag helt ute och cyklar

marpe

Stämmer. Garmatron är Ninjago.

Lord Garmadon, Lloyd Garmadon och Garmatron.

Stackars barn.   :)

Gray

Citat från: Mirandir skrivet 02 Januari 2013 kl. 00:52så vitt jag vet så kommer LoC till sverige den 9:e. Vilket inte sällan brukar betyda den 8:e.

Såg att även andra onlinebutiker listade 9:e nu så det var ju bra det i alla fall.

Hör du något om vad partajet innehåller får du gärna dela med dig.. Lockas det med gratis polybags vill man ju inte missa. Läste för övrigt att Toys R Us (troligen i USA) skulle ha "turnering" samma datum, så man kan väl gissa att det är något liknande som händer här..

Pekblom

Citat från: marpe skrivet 02 Januari 2013 kl. 22:29
Stämmer. Garmatron är Ninjago.
Jo så mycket förstår jag också. Jag tror sonen har alla filmer och alla gubbar och förklarar ihärdigt vem som är vem och gör vad.
Vad jag menar är att de lådor som jag sett i butik inte har den "nya" Legends of Chima designen . Där Lådorna går i blått och texten Legends of Chima i guld. Det är kanske DET produktnamnet som skall lanseras? Inte just de seten som blandas ihop på t.ex. en del webbsidor.
Spelar ingen roll egentligen, det var bara en tanke som slog mig när jag köpt det i dag.

marpe

Mirandir

Den officiella LoC-låten komplett med musikvideo. Inte lika bra som Ninjago-låten (Weekend Whip) dock.

Nått som ev. kan vara av intresse är att den sjätte fraktionen med gorillor kan skymtas på ett par ställen i videon.

Legobloggen: http://legobloggen.com

Wineyard

Citat från: Mirandir skrivet 03 Januari 2013 kl. 15:32
Nått som ev. kan vara av intresse är att den sjätte fraktionen med gorillor kan skymtas på ett par ställen i videon.
Även noshörningar och björnar dyker upp!

Sirre

När man tittar på videon så känns det nästan mer som att det är en populär TV-serie som man har valt att baserat ett lego-tema på, än det omvända. :)

Jag gillar verkligen att TLG verkar satsa väldigt mycket på att få ihop en hel värld runt temat och att få allting allt kännas väldigt levande. Jag är förvisso inte så intresserad av LoC legomässigt, men själva temat i sig tycker jag är häftigt. :D

Skulle de dock släppa ett strategispel baserat på LoC så skulle jag nog bli intresserad, det skulle bli episkt! ;D (Tycker jag, som den RTS-fantast jag är...)

shutter

Citat från: shutter skrivet 02 Januari 2013 kl. 15:45
Jag har lagt en första order på S@H i dag, Ring of fire samt Target pratice som försenade julklappar men värt att vänta på  ;)
Din order är på väg, hälsar LEGO.  ;D