Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO World 2013 i København

Startat av colonel, 14 Oktober 2012 kl. 15:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Superkalle

Kom hem sent igår kväll rejält utmattad :P
Men det var kul att träffa alla - särskilt LindyHep å Anders67 m. familj som jag inte träffat innan.

Föresten...glömde säga det då, men såg ni lådorna med bygginstruktionerna som stod på golvet där de sålde ShaveASheep? Kändes nästan overkligt att bläddra i drivorna av sponkans nya instruktioner från 70- o 80- talet :o

Skafte

Vad var det med Shave a Sheep? Billigt?

Superkalle

10 spänn per låda. Det var för något välgörande ändamål. De hade hur många pallar som helst.

EDIT: Men om jag skall vara ärligt har jag inte varit med om något sådant tidigare år, så det var något nytt. Och det var bara ShaveASheep de hade.

EDIT2: Du skall få en av mig Skafte! Köpte så det blev över. Sätter en post-it lapp på den nu "reserverad till Gotland" ;D

Stigge72

Citat från: Superkalle skrivet 17 Februari 2013 kl. 14:18
10 spänn per låda. Det var för något välgörande ändamål. De hade hur många pallar som helst.

EDIT: Men om jag skall vara ärligt har jag inte varit med om något sådant tidigare år, så det var något nytt. Och det var bara ShaveASheep de hade.

EDIT2: Du skall få en av mig Skafte! Köpte så det blev över. Sätter en post-it lapp på den nu "reserverad till Gotland" ;D
Finns det möjlight att köpa idag också, så är jag intresserad av en eller ett par.

Skafte

Citat från: Superkalle skrivet 17 Februari 2013 kl. 14:18

Du e snäll du! Bra partspack med runda 1x1-plattor med hål, bl a. Kul spel dessutom!

o0ger

Jag skulle vilja ha 3st om det är nån som vill köpa.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

studbringer

Vet inte om det är någon kvar där nere men läste i en annan tråd att dom hade 10212 till salu där... eller ?!

Har inte hört något mer än så men om någon får med sig ett par hit till svea rike så är jag fortfarande intresserad ;)

Legebarn

Citat från: Teabox skrivet 17 Februari 2013 kl. 09:58
Nu är mina bilder ifrån eventet uppe.
http://www.flickr.com/photos/26629915@N03/sets/72157632782520895/

Tack för bilderna! Känns som att det var något man missade...

Kolla skattjakten killen i högra hörnet på bilden har:http://www.flickr.com/photos/26629915@N03/8481691516/in/set-72157632782520895/

Inte utan att man undrar var de gör av allt Lego efter eventet.

mechamike

Dom där två kartongerna var bizzara, tvp SJ/Euro pall stora kartonger fyllda ända ner till golvet med licensfigurs delar, SW, POC,HP,Monster Fighters (som dessutom fylldes på).. och allt skulle kastas men kördes istället dit..

Killen till vänster letar efter Zombiehuvud (som var få till skillnad från unge herr Potter's huvud) Det killen till höger gör är att försöka agna med AFOL fingrar för att se om några Zombies ska nappa... ::)
?

Swe_mckvack

Citat från: studbringer skrivet 17 Februari 2013 kl. 17:13
Vet inte om det är någon kvar där nere men läste i en annan tråd att dom hade 10212 till salu där... eller ?!

Har inte hört något mer än så men om någon får med sig ett par hit till svea rike så är jag fortfarande intresserad ;)

Stämmer, dom hade 10212 för 1500dkk. Blev inget köp för min del, men det låga priset lockade

Morty

Ett stort tack till alla från Swebrick som besökte LEGO World. Det var trevligt att träffa månge av dere :)

Hälsningar utställar av Kungliga slottet i Oslo
Ingenting er umulig.. Det umulige tar bare litt lengre tid..