Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

TMNT bekräftat till 2013

Startat av Mirandir, 11 Oktober 2012 kl. 15:36

Föregående ämne - Nästa ämne

TheFritz

Citat från: Magnus den store skrivet 22 Mars 2013 kl. 21:08
Tydligen samtidigt som Lone Ranger-temat 29 maj, om man ska tro Webhallen. TMNT har funnits ett tag nu på andra håll, så jag beställde ett flertal set som jag förväntar mig att få på måndag.
Var kan man mer hitta dom utom amazon och bricklink?

Magnus den store

Citat från: TheFritz skrivet 22 Mars 2013 kl. 21:13
Citat från: Magnus den store skrivet 22 Mars 2013 kl. 21:08
Tydligen samtidigt som Lone Ranger-temat 29 maj, om man ska tro Webhallen. TMNT har funnits ett tag nu på andra håll, så jag beställde ett flertal set som jag förväntar mig att få på måndag.
Var kan man mer hitta dom utom amazon och bricklink?

Vet inte. Jag beställde via BL av Toys-U-Want. Dock fruktansvärt långsam leveranstid.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

malmen

Men vart har de gjort av Bebop och Rocksteady?  :o

Megabluck

Citat från: malmen skrivet 22 Mars 2013 kl. 21:51

De finns väl inte ens med i den nya serien som Legotemat är baserat på, eller? Jag är ingen Turtlesexpert eller fantast, men jag tror inte att de varit med i någon av de animerade serierna efter den från 80-talet.

TheFritz

Citat från: Doc skrivet 22 Mars 2013 kl. 23:50

De finns väl inte ens med i den nya serien som Legotemat är baserat på, eller? Jag är ingen Turtlesexpert eller fantast, men jag tror inte att de varit med i någon av de animerade serierna efter den från 80-talet.

Jag vill minnas att de fanns med typ 1994 eller så? Kan självklart minnas helt galet!
Vad är legos turtletema uppbyggt på? Kommer det någon ny film också?

Myko

Temat bygger på den senaste serien från 2012 som går på Nickelodeon just nu. Michael Bay ska tydligen göra en långfilm som är helt ny kontinuitet, där turtlarna är aliens och inte muterade. Megan Fox ska spela April. Låter som nåt man bör undvika.

malmen

Citat från: Doc skrivet 22 Mars 2013 kl. 23:50

Det har jag ingen koll på, jag vet bara att de var med på tiden då jag tittade på Turtles :P Läste på Wikipedia att de inte varit med sedan teknodromen gick hädan och de blev kvar i Dimension X. Synd att LEGO inte gör dem, hade nog kunnat bli schyssta torsos :)

Kvarnbacka

Citat från: Myko skrivet 23 Mars 2013 kl. 08:34
Temat bygger på den senaste serien från 2012 som går på Nickelodeon just nu. Michael Bay ska tydligen göra en långfilm som är helt ny kontinuitet, där turtlarna är aliens och inte muterade. Megan Fox ska spela April. Låter som nåt man bör undvika.

Ja, jag tänker i alla fall undvika den till varje pris.  :P

Roger Brickjet

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 23 Mars 2013 kl. 19:30
Citat från: Myko skrivet 23 Mars 2013 kl. 08:34

Ja, jag tänker i alla fall undvika den till varje pris.  :P

Håller med. Och med tanke på hur konstigt det kändes med hångelscenen på Bumblebees motorhuv i Bays Transformers vågar jag knappt tänka på vad som kan hända här ??? :)

lindyhep

Myko

Har nu sett nästan hela säsong ett av tv-serien som dessa set bygger på. Måste säga att den är riktigt bra, kan rekommenderas om man gillar TMNT eller tecknat. Väldigt välskriven dialog.

Lews

Citat från: shiftaltcmd skrivet 05 April 2014 kl. 16:28
Bilder hos The Brick fan

http://www.thebrickfan.com/more-lego-teenage-mutant-ninja-turtles-2014-movie-set-official-images/

såg ju ganska så intressant ut. Blir nog modifierat till civila cityfordon för min del om det blir ett köp.

Magnus den store

Många fina bitar men jag lär köpa seten enbart för att få turtlarna, den här gången i olivgrönt och mörkgrönt.

Undra varför skalen har ändrats?

LEGO Teenage Mutant Ninja Turtles Turtle Van Takedown (79115) by tormentalous, on Flickr

Huvudet verkar ha en annan form och definitivt mer detaljer.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Myko

Det är för att de är baserade på (den fruktansvärt fula) designen från nya filmen: https://www.youtube.com/watch?v=nCjsWpM9zFU