Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

City och Ninjago 2013

Startat av Etzel, 10 Oktober 2012 kl. 17:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: Selander skrivet 12 Oktober 2012 kl. 13:47
Där finns en ny slope 1 x2, curved.....

Lite svårt att uppskatta avstånd på den bilden, men att fronten skulle vara 2x4 stämmer dåligt med resten av bitarna som finns därunder.
Den här bilden är lite bättre.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Myko

Frågan är alltså om det är en bit (någon ny variant av "Mudguard") eller två, i en vänster- och höger-variant. För mig känns det troligast med en ny mudguard, men jag trodde å andra sidan aldrig att en inverted tile skulle komma.

Mirandir

Känns som att det är ganska troligt att höger och vänsterbiten sitter ihop. Hade vardera "sida" varit en lös bit så skulle de förmodligen inte vara avfasade i framkanten på det där sättet. Dock så sitter de förmodligen bara ihop med en 1x2 plate emellan med tanke på placeringen och utseendet på 1x3 slopes, rounded.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Selander

Hmmm, då lutar det väl mest åt en ny mudguard bit då.

Selander

SuperMario

Där ser man!

Dock förstår jag inte riktigt vitsen med att de kilformade delarna ska vara förbundna.

Larry Lars

Citat från: SuperMario skrivet 12 Oktober 2012 kl. 20:04
Där ser man!

Dock förstår jag inte riktigt vitsen med att de kilformade delarna ska vara förbundna.

Vore de inte förbundna vore det inte en bit med vilken man med några enkla handgrepp och en hop liknande bitar knåpar ihop en bil.
Det du pratar om vore ju ett underbart kompliment till "cheese slope" och andra bitar för vuxna. En sån bit introducerar man inte bara sådär. ;)

SuperMario

Citat från: Larry Lars skrivet 12 Oktober 2012 kl. 20:49En sån bit introducerar man inte bara sådär. ;)
Nej, tydligen inte, tyvärr...

Mattias

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=74000

3 city set till (bärgare med flak, cementbil och en ny tankbil)
Gillar den nya bägaren starkt !!!

mechamike

Snubbla över en bild på Ninjago , känns som det är lite mech tema över 2013.. inte mig emot  ;D Jag saknar Exoforce ibland..
?

Myko

Jag gillar "bulkiga" kompakta byggen, men de mesta av dagens set är väldigt luftiga och spretiga. Då kändes den där som ett välkommet undantag.

ByggareDan

Satt och surfade runt på Wehallens hemsida och såg att dom datumsatt citylegot och ninjago till 12 Dec och några citymodeller till 9 Jan.

Larry Lars

Detta ser väl ganska trevligt ut.

60009 Helicopter Arrest

Larry Lars

Brothers Brick rapporterar om högupplösta bilder av kommande "Ninjago".

Ser ut att vara en hel del användbara bitar som vanligt om än inget super-nytt.