Cupcake Café - Moduläranpassad

Startat av Roger Brickjet, 09 Oktober 2012 kl. 01:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Min första byggnad som passar med de modulära. Sonen fick Grand Emporium i födelsedagspresent och det var väldigt inspirerade att bygga tillsammans. Det här var mitt bidrag till MocOlympics omgång 2 på mocpages. Åkte precis ut men jag är ganska nöjd med bygget i alla fall :)
Idén till själva byggnaden kommer iofs från Friends-tävlingen i somras men då hade jag tänkt att tjejerna skulle sälja förgiftade muffins till de gula figurerna för att ta över LEGO City när Heart Lake City blivit överbefolkat...blev tyvärr aldrig tid att sätta igång med det.

Tack för att ni tittar!

Fler bilder på Flickr

Jesperallen

Snyggt! Mycket att gilla här, många fina detaljer. Fastnade speciellt för grönskan utanför. Helt klart ett ställe som figsen kommer trivas på.

Illuwatar

Riktigt snyggt bygge. Växtligheten utanför är som sagt väl gjord och ger liv i bygget.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Myko

Snyggt och stilrent, grönskan är fantastisk!

Men jag vill se två våningar till! :)

Roger Brickjet

Citat från: Jesperallen skrivet 09 Oktober 2012 kl. 06:06
Snyggt! Mycket att gilla här, många fina detaljer. Fastnade speciellt för grönskan utanför. Helt klart ett ställe som figsen kommer trivas på.
Tack! Grönskan ville jag gärna testa efter att kollat på länken som de Gothia tipsade om här blev dock inte lika imponerande som förlagan :)

Citat från: Illuwatar skrivet 09 Oktober 2012 kl. 07:51
Riktigt snyggt bygge. Växtligheten utanför är som sagt väl gjord och ger liv i bygget.
Tack! Enda problemet är att det täcker över den "spruckna" delen av väggen, får nog flytta om lite.

Citat från: Myko skrivet 09 Oktober 2012 kl. 07:53
Snyggt och stilrent, grönskan är fantastisk!

Men jag vill se två våningar till! :)
Tack! Ja, jag är bra sugen på det! Vi ställde den bredvid Grand Emporium och det blev väldigt futtigt :)

Teabox

Gillar det. Snyggt byggt och fin grönska.

Stigge72

Snyggt.
Grönskan har det redan skrivits om, så jag gillar "kakmontern" istället.

jalex

Vilken härlig modell! Färgerna går väldigt bra ihop! Gillar särskilt hur du byggt glasdisken.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Valrukh

Så mycket underbara detaljer! Gillar hur kaffemaskinen kan brygga två koppar samtidigt, och att det syns att det är precis det den gör.
Alla är vi barn i början, och sen växer vi upp och fortsätter bygga med Lego.

Sollan

Väldigt snyggt och levande, jag är väldigt svag för grönska i byggen och det här ser härligt lummigt ut!

Nextuz

Jag verkligen älskar kaffemaskinen =) Att använda 4085d till o fylla muggarna med...
Men vart e alla Lattemorsor? :P

lindyhep

Riktigt schysst :) Gillade din flickr-bild där det ryker om koppen utanför. Hoppas hon väntar lite med att dricka.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Svartkrut

Gillar!!!  ;D Många fina detljer men gillar särskilt den snygga disken och kaffebryggaren.  :)

TrickBrick

Håller med övriga talare riktigt snyggt bygge. Gillar nog också "tårtmontern" bäst  ;)