Exclusive LEGO® Technic Design Competition: You design it – We make it!

Startat av mechamike, 02 Oktober 2012 kl. 00:03

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Inte bara Swebrick håller tävlingar, Vi fick den här inbjudan av Lego skickat till oss på Swebrick!
Äntligen något för alla er Technic byggare..

CitatExclusive LEGO® Technic Design Competition: You design it – We make it!

You are invited to take part in the most exciting competition in LEGO® Technic history!

Design a special top for our new 4x4 Crawler!

You can do it!

New to LEGO Technic? Or a seasoned veteran builder with a basement full of elements? Not important. We've got the chassis, so if you have a great idea for an awesome design to go with it, don't let anything hold you back!

Upload a picture of your design to the LEGO Technic Co-Creations Gallery. You can draw a model, use paper, sticks and glue, LEGO, or something completely different.

The prize

If you win, you can call yourself an honorary LEGO Technic Designer! We help you get the complete Technic design and building experience perfect. And the best part? We produce 20,000 of your unique model as exclusive collectibles!

You can find all the details on how to enter, tips and inspiration, and pictures of the chassis you need to use on www.lego.com/technic

The competition is open until midnight, December 31, 2012. But hurry - - you need time to get enough votes to make the top 100 and be considered for the final!

We can't wait to see your creations!

-      The LEGO Technic design team

Även om ditt bidrag inte tar sig hela vägen kommer vi lotta ut något kul bland de som väljer att lägga upp sitt bidrag i den här tråden!

?

Skafte

"Top" - innebär det typ kaross? Intressant att man får använda vad man vill, inte så vanligt i LEGO-relaterade tävlingar!  :)

Tobbe Arnesson

Jo det går ut på att göra en ny kaross till det befintliga chassiet. Inte särskilt Technic alltså.

Fast det går så klart att bygga något i allra högsta grad tekniskt att sätta därpå, autonom paintballbössa t.ex. ;)
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Tyvärr går Paintball-bössan bort - läser man reglerna får man inte bygga något med militära anspelningar eller med vapen. Från början lät det som en skoj tävling, men när man är tvungen att använda originalets chassi blev det inte lika roligt. Och om jag har fattat detta rätt så får man inte ens ett eget exemplar om man nu skulle vinna.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Nextuz

Helt klart en rolig tävling.
Detta har det väl talats om förr inom AFOL, att släppa en modell som man sedan kan köpa till bitar för att uppgrada...

Jag tycker det verkar spännande...

Att man inte behöver använda förstår jag oxå.. det är en design de vill ha, inte en färdig lösning. Lego har ju ett möjlighet som vi inte har, att kunna producera nya bitar i andra former, med den tanken så vore det väldigt dumt att bara begränsa sig till Legobitar...

mechamike

Ja, kom igen nu alla technic byggare, Borg dominansen har ju varit total här ett tag, visa lite coola byggen nu, och här kan du bygga en top med vilken arsenal du vill.  Alla bidrag har chansen här!
?

Skafte

Superkalle

Jag har bett en byggare på EB att fixa en LDD model av bilen som man kan använda som bas.

Tyvärr ligger EB nere just nu pga systemuppgradering. Men sedan.... :)

Ras 74

Det är ju en lysande idé. Då kan ju till och med en teknik klåpare som jag enkelt deltaga.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Nextuz

Citat från: Superkalle skrivet 03 Oktober 2012 kl. 12:50
Jag har bett en byggare på EB att fixa en LDD model av bilen som man kan använda som bas.

Tyvärr ligger EB nere just nu pga systemuppgradering. Men sedan.... :)

Låter perfekt =)

Superkalle

LDD modellen snart klar. Fixar nu grupper i den, så att man lätta kan plocka bort karossen från chassit.

Nextuz

Citat från: Superkalle skrivet 04 Oktober 2012 kl. 00:31
LDD modellen snart klar. Fixar nu grupper i den, så att man lätta kan plocka bort karossen från chassit.

Gött :D

Bizzy78

Detta är ju mycket intressant, ska bli kul om ldd biten blir tillgänglig.

Linus Damberg

Citat från: Superkalle skrivet 04 Oktober 2012 kl. 00:31
Hur går det med det  ;)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.