10233 Horizon express - nytt tåg set ?

Startat av Selander, 29 September 2012 kl. 21:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

Florerar bilder o info om ett nytt tågset i TGV stil.
Kommer 2013......

@styrelsen:
anmäler mig som frivillig att recensera detta set - skicka mig ett ex snarast  ;)

bileam

Tänkte först att det var ett tåg jag inte behövde köpa, men nu känns det mer som jag behöver två! Riktigt snyggt!

Kwagge

Inte 1 april idag va???

TGV har jag drömt om sedan 80-talet! Grymt tåg i verkligheten!

Två set måste man ha för att få det som det ska vara! MINST!

Superkalle

Hittade den här bilden via Brickset. Man ser vad de fått inspiration ifrån  ;)

Linus Damberg

Helt klart nåt man vill ha... Har aldrig haft ett tåg  :P. Så om jag skaffar det så får man ju ha räls också annars försvinner lite med vitsen  :P
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Lomn

Det här var alldeles fantastiska nyheter. Har köpt 8st maersk hittills och det lär nog bli åtminstonde 4 av denna  :)

Carl T

Fantastiskt! Orange är väl inte min favoritfärg, men att de fortsätter göra intressanta väldesignade tåg är positivt. Jag gillar att de gjort det så att man kan köpa två och sätta ihop. Och priset låter som att det kommer att bli överkomligt. Får hoppas att de inte höjer det.

Tänka sig att det har svarta smala tågfönster. Det var på tiden att de kom tillbaka - de mycket få nya som finns på BL kostar en förmögenhet. (Och de begagnade som jag köpte för ett tag sedan var i horribelt skick.)
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

dalle

Väldesignat tåg. Kul att de fortsätter att ge ut snygga tågset med verklighetsförlaga.
Blir sugen att göra ett inköp eller två fast jag inte är ett tågfreak. :)

Record

Detta känns som att man måste ha, riktigt snyggt passargerartåg, gillar dessutom orange ;D
Friskt satsat, hälften vunnet..

Huvudfoting

Givet köp, påminner ju en del om klassikern 7745

/W

Ferdik

Gillar!  :) Kanske får bli en sådan.

Hoppas de börjar tillverka "vanliga" kurvbitar igen. Gillar inte att vara hänvisad till det flexiga systemet.

Carl T

Citat från: Ferdik skrivet 30 September 2012 kl. 13:57
Gillar!  :) Kanske får bli en sådan.

Hoppas de börjar tillverka "vanliga" kurvbitar igen. Gillar inte att vara hänvisad till det flexiga systemet.

Man får ett varv kurvor med om man köper passagerartåget eller godståget (det gula), och ett kvarts varv med växlarna, så man är inte helt hänvisad till flexspår även om man inte skulle vilja handla på BL. Men visst kan jag också tycka att det är dumt att de inte säljer de olika sorternas spår var för sig. (På PaB gör de visserligen det men till helt orimliga priser.)
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Kwagge

Citat från: Lomn skrivet 30 September 2012 kl. 01:15
Det här var alldeles fantastiska nyheter. Har köpt 8st maersk hittills och det lär nog bli åtminstonde 4 av denna  :)

8a!!! Har du kvar alla? Eller var det vagnarna du var ute efter?