Sälja en stor samling LEGO, Creator, City, Technic mm

Startat av Woodpicker, 08 September 2012 kl. 14:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Woodpicker

Hej alla!

Jag ska nu sälja av de största delarna av min LEGO samling pga av Utlandsflytt i början av nästa år.
Nu ställer jag frågan till er hur intresset ser ut.
Helst av allt skulle jag önska att folk kunde komma hem till mig och köpa det de önskade, men det kan ju vara svårt rent Geografisk :(

Jag tänker mig att jag tar översiktsbilder på allt så får man säga vad man är intresserad av, kan ju specifikt skriva ut vissa set. ELLER hur skulle ni tycka vore det bästa sättet att gå till väga??
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Selander

Du får väl börja med att lista det du säljer.
Finns bara intresse så löser sig nog resten oavsett geografin.

Odidoma

Bilder och set vore optimalt. Vart bor du, det skulle vara en rolig grej om du bjöd hem oss på "loppis"/auktion men det gäller ju att samla tillräckligt med medlemmar isf.

Woodpicker

Ska försöka sammanfatta vilka set som r kompletta, samt ta bilder på allt "blandat" LEGO.

Jag bor strax utanför Örebro i en liten by som heter Fjugesta.

Skrytsson

Varför inte ta med allt LEGO till det nya boendet i utlandet?

Woodpicker

Citat från: Skrytsson skrivet 08 September 2012 kl. 16:57

Jag ska förvara det som betyder mest för mig i ett magasin, men eftersom jag inte vet hur länge jag blir borta så vill jag sälja det till "bättre behövande"
Sen så är det ingen hemlighet att varenda krona vi får ihop är behövligt när man ska flytta till USA med 3barn och fru.

Skafte

Och att bo i Amerika är ju en anledning så god som någon att starta på en ny LEGOsamling...

Skrytsson

Citat från: Woodpicker skrivet 08 September 2012 kl. 17:06

Jag ska förvara det som betyder mest för mig i ett magasin, men eftersom jag inte vet hur länge jag blir borta så vill jag sälja det till "bättre behövande"
Sen så är det ingen hemlighet att varenda krona vi får ihop är behövligt när man ska flytta till USA med 3barn och fru.

Får man fråga varför ni flyttar?  :)

Kwagge

Citat från: Skrytsson skrivet 08 September 2012 kl. 17:35
Citat från: Woodpicker skrivet 08 September 2012 kl. 17:06

Får man fråga varför ni flyttar?  :)

Billigare Lego!  ;)

Woodpicker

FÖRHOPPNIGSVIS billigt TechnicLEGO!! ;D
Min fru ska börja på den fabrik som tillverkar skönhetsprodukter hon säljer i Sverige.
Och jag ska (troligtvis) börja köra timmerlastbil.

Sen så har jag inte helt fastnat för nåt annat än Technic LEGO, därför är det mest av det andra jag ska sälja.

micke

Citat från: Woodpicker skrivet 08 September 2012 kl. 18:21
Min fru ska börja på den fabrik som tillverkar skönhetsprodukter hon säljer i Sverige.

Sen så har jag inte helt fastnat för nåt annat än Technic LEGO, därför är det mest av det andra jag ska sälja.
Du kanske också skall starta en LegoStore som förser oss Nordbor med betydligt billigare Lego än här hemma ;D, gör ju att du kan tjäna lite dollares på det också
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Woodpicker

Citat från: micke skrivet 08 September 2012 kl. 19:07

Du kanske också skall starta en LegoStore som förser oss Nordbor med betydligt billigare Lego än här hemma ;D, gör ju att du kan tjäna lite dollares på det också

Ingen dum ide!
Ska jag har i åtanke!

Ras 74

Önskar dig lycka till i ert nya liv.
Hoppas du kommer fortsätta besöka vårt forum fast du blir utlandssvensk.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Jesperallen

Citat från: Ras 74 skrivet 08 September 2012 kl. 22:30
Önskar dig lycka till i ert nya liv.
Hoppas du kommer fortsätta besöka vårt forum fast du blir utlandssvensk.

Detsamma!

micke

Citat från: Woodpicker skrivet 08 September 2012 kl. 21:53
Citat från: micke skrivet 08 September 2012 kl. 19:07

Ingen dum ide!
Ska jag har i åtanke!

En kund kommer du i alla fall att få  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke