Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 2013

Startat av Skafte, 26 Augusti 2012 kl. 10:25

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Citat från: Doc skrivet 03 Oktober 2012 kl. 10:53
.... vet dock inte om det är ett så bra val att lägga mer och mer vikt på The Old Republic.

Det där var ett val som förvånade mig med.. Vi får väl se hur de säljer..

Jag är glad att det inte kommer så mycket OT set. spar på plånboken som Ras konstaterade.. Måste lägga pengar på MOC byggande framöver..
?

Myko

Verkar väl bara vara ett battle pack i den här vågen från TOR? Eller tänker jag fel?

Ras 74

Jo, och Z-95:an. Men nu mer faller även CW in under samma kategori. Såvida det inte finns med intressanta
minifigs som finns i de sex filmerna.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Z-95 har clone troopers, det fanns inga kloner i Old Republic.

Ras 74

Men då faller det under CW.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

...och inte relevant för Docs påstående. ;)

:-*

Ras 74

Han nämner ju inget om CW. Men vill man se att allt det där animerade skall ingå i sagen eftersom det
typ hör till historien med att det är "film", så visst, men annars inte  ;)  :-*

Myko

Vi pratar lite förbi varandra känner jag nu, jag svarade bara på följande konversation:

Citat från: mechamike skrivet 03 Oktober 2012 kl. 11:18
Citat från: Doc skrivet 03 Oktober 2012 kl. 10:53
.... vet dock inte om det är ett så bra val att lägga mer och mer vikt på The Old Republic.

Det där var ett val som förvånade mig med.. Vi får väl se hur de säljer..

Och ifrågasatte ifall de verkligen lade "mer och mer vikt" på TOR, i och med att det bara var ett set, jämfört med två i förra vågen. Man skulle alltså kunna dra slutsatsen att de lägger "mindre och mindre vikt" på TOR. :)

mechamike

Sant, men de verkar inte släppa den grenen..
?

Ras 74

Ahh... du tänkte så. Då är jag med. Oavsett, så känner jag detsamma som jag tidigare sagt,
tror nog att Doc är beredd att hålla med mig i mitt resonemang, även om det nu inte gällde de båda.

Megabluck

Med mitt påstående om "mer och mer vikt" så menade jag att det känns som det kommer dyka upp mer och mer TOR set i kommande vågor, men "mer eller mindre" hade kanske fungerat bättre.

Larry Lars

Citat från: haberg skrivet 24 September 2012 kl. 16:58
Citat från: Larry Lars skrivet 23 September 2012 kl. 18:02
Det du kallar för "hittepå" är väl existerande delar av nyare "Star Wars". Det som börjar "ta slut" kanske är OT-kramare kring 40 som fortfarande lägger mycket pengar på LEGO.
;)

Vad kallade du mig förnått?!?!  OT-kramare! :o Hmpf! OT är ju ändå det äkta SW!  :P  ;)

/haberg

Ha ha. Glömde bort att jag varit i tråden och smädat folk.

Mina sympatier ligger verkligen närmast de tre filmerna jag växte upp med, men ibland behöver man ta ett steg tillbaka och begrunda att SW hålls vid liv av att det nu finns så långt mycket mer än det. Att det då och då kan släppas SW LEGO från OT beror på att kids av idag som ett kompliment har eget "hippare" SW att växa upp med.

Gillar man Star Wars, får man ibland bestämma sig för att gilla läget!
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

mordatre

Denna butik har bilder på nya Star Wars seten. De har också bilder på Legends of chima och lite annat nytt.

http://www.wog.ch/index.cfm/browse/category/Lego-Star-Wars
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mechamike

Lego Star Wars: A-Wing Starfighter (75003)

Lego Star Wars: AT-RT (75002)

De här var väl de två intressantaste set'en för mig utöver Rancor pit såklart.

?

Skafte

Bilder på de sex kommande planetseten på fbtb: http://www.fbtb.net/2012/10/21/star-wars-2013-planet-series-revealed/

75006 Jedi Starfighter & Kamino
75007 Republic Assault Ship & Planet Coruscant
75008 TIE Bomber & Asteroid Field
75009 Snowspeeder & Planet Hoth
75010 B-wing Starfighter & Planet Endor
75011 Tantive IV & Alderaan