Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 2013

Startat av Skafte, 26 Augusti 2012 kl. 10:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Här har vi en lista över vinterns SW-set. Tillräckligt tillförlitlig för att hamna på FBTBs förstasida:

Planet Series 3:
Kamino w/ R4-P17 droid and Jedi Starfighter
Coruscant w/ Clone Pilot and Republic Assault Striker
Asteroid Filed w/ Tie Bomber and Tie Pilot

Regular Sets:
The Old Republic Battle Pack (2x Sith Troopers + 2x clones)
Clone Troopers vs Droidekas Battle Pack (sniper droideka)
A-wing w/Ackbar, Han and A-wing pilot
AT-RT w/ yoda, clone trooper and assassin droid
Z-95 Headhunter w/ 2x Clone Troopers, General Krell
The Rancor Pit (as revealed at SDCC)

En A-vinge och Rancorhålan är ju trevligt för oss som gillar de riktiga filmerna! Hoppas de andra ser bra ut och har många användbara bitar.

Ras 74

Kan bara hålla med Skafte!
Hoppas att A-wingen får sig ett ordentligt ansiktslyft och inte blir ytterligare en likadan
som. Alla andra versioner med endast små detalj ändringar.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mordatre

Imperium der Steine listar lite mer info om 2013:

http://www.imperiumdersteine.de/showpost.php?p=595529&postcount=143

Lite nyheter bland annat planetserie 4. Verkar som om Fas2-klonerna blir på tapeten detta året. A-wingen, och Rancorn är ju som tidigare sagt givna men jag får en känsla av att jag inte kan hålla mig borta från de andra seten heller. Iallafall bricklinka (oj, låter som något tyskt läger) mig till en del figurer.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Mirandir

Var tveksam till tie piloten i planet serie 3 men Endor igen i serie 4 känns extremt repetivt.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Citat från: Mirandir skrivet 01 September 2012 kl. 16:42
Var tveksam till tie piloten i planet serie 3 men Endor igen i serie 4 känns extremt repetivt.

Det är nog planeten, inte månen denna gången.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

:::::::

Faktiskt skönt att det än så länge bara var 2 intressanta set. Jag och sonen har så mycket annat Lego att hinna ifatt med och pengarna räcker bara så långt.

mechamike

En till OT diggare förmodar jag?  Kan ju bli dyrt om det kommer en OT UCS till efter B-wingen
?

Illuwatar

A-Wing låter intressant, hoppas den blir bra. Rancorn ska vara för figurerna skull (så det blir komplett med Jabbas palats). Resten passar jag nog på i alla fall.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

bjong

Legebarn

Börjar Star Wars "ta slut" nu? Flera av de nyare seten känns väldigt hittepå.

Larry Lars

Citat från: Legebarn skrivet 22 September 2012 kl. 21:26

Det du kallar för "hittepå" är väl existerande delar av nyare "Star Wars". Det som börjar "ta slut" kanske är OT-kramare kring 40 som fortfarande lägger mycket pengar på LEGO.
;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

TheEthernal

Kan man vara säker att detta kommer från en säker källa? Det är inte första gången detta skulle hända!
Om  det är riktigt så kan jag säga att jag kommer troligast mycket pengar på battlepacks 2013, till skillnad från många andra från forumet så är jag intresserad av dessa Old Republic seten men kanske bara för jag har spelat The Old Republic Spelen! Men jag förstår var klagomålen kommer ifrån. Personligen tycker jag att det är bra att Lego inte bara gör något från filmerna utan tar lite från Expanded Universe. Jag har känt att det är i princip samma set varje år!

haberg

Citat från: Larry Lars skrivet 23 September 2012 kl. 18:02
Citat från: Legebarn skrivet 22 September 2012 kl. 21:26

Det du kallar för "hittepå" är väl existerande delar av nyare "Star Wars". Det som börjar "ta slut" kanske är OT-kramare kring 40 som fortfarande lägger mycket pengar på LEGO.
;)

Vad kallade du mig förnått?!?!  OT-kramare! :o Hmpf! OT är ju ändå det äkta SW!  :P  ;)

/haberg

Megabluck

För mig är hela sagan den äkta SW (är inte en OT-purist som tycker att bara originaltrilogin är de 'äkta filmerna'; gillar både den gamla och den nya trilogin) men jag respekterar de som bara gillar originalfilmerna.

Lineupen för 2013 ser nice ut och ser definitvt fram emot den; vet dock inte om det är ett så bra val att lägga mer och mer vikt på The Old Republic.

Ras 74

Gör inget om det kommer ett sådant år emellanåt för oss (liksom du) gillar hela sagan.
Blir ett billigare år då ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.