Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Samla minifigs 2010

Startat av Mikael Sol, 29 November 2009 kl. 14:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Superkalle

Toyshop i Kungsbacka (Freeport) har både Serie 1 och 2.
22 kr styck.

KimT

How can this possibly go wrong?
- Famous last words

Shompis

Tog två på måfå. Det blev en karate kille och en brittisk imperalist gubbe. Fina figurer. Det var i leklust och jag hade bråttom därifrån så jag hann inte presentera mig och såg kanske en annan swebrick medlem där gå igenom lådan? Vem var du? :D Ungefär 17.50 tiden tror jag det var.

Dreadcore

Citat från: Shompis skrivet 03 Augusti 2010 kl. 22:53
Tog två på måfå. Det blev en karate kille och en brittisk imperalist gubbe. Fina figurer. Det var i leklust och jag hade bråttom därifrån så jag hann inte presentera mig och såg kanske en annan swebrick medlem där gå igenom lådan? Vem var du? :D Ungefär 17.50 tiden tror jag det var.

Brittisk imperalist? Nu har jag nog missat en figur i serie två! Har du nån bild? :)


Stigge72

Citat från: Anna skrivet 28 Juli 2010 kl. 09:14
Surfarkillen har ju snygga shorts, not. Shorts på ena sidan och string på baksidan. Kanske är det en haj som varit i farten och bitit honom där bak. Finns det andra gubbar där de slarvat med trycket?

Jag kan inte påminna mig att jag någonsin sett en minifig som haft tryck på baksidan av benen, men jag har ju inte sett alla som någonsin gjorts heller.
Cheer leedern har ju t ex en fin veckad kort kjol och strumpor (båda med blåa kanter) fram, helvit kort kjol och lika vita strumpor (utan blåa streck) på sidorna (man ser benen), och ingen tillstymmelse till kjol eller strumpor eller ben bak.

cesaer

På Ullared kostar de 19 om jag inte minns fel, en vän jobbar där och får då 10% rakt. Vill några gå ihop och tjacka en låda? Sedan får man dela lika- och till slut lotta så det blir rättvist.

tror en låda innehåller 60 minifigs.


Skrytsson

Citat från: cesaer skrivet 12 Augusti 2010 kl. 23:31
På Ullared kostar de 19 om jag inte minns fel, en vän jobbar där och får då 10% rakt. Vill några gå ihop och tjacka en låda? Sedan får man dela lika- och till slut lotta så det blir rättvist.

tror en låda innehåller 60 minifigs.



Jaha, enligt andra källor ska det röra sig om 17,90kr/st

Måns.S

Jag saknar info om de nya figsen på LEGO.com.
Serie 1 var de snabba med, men på siten:
http://minifigures.lego.com/en-us/Default.aspx
finns det ingenting som säger att det finns en serie 2 också! :-\
Och då har serie 2 ändå varit till salu i en halv månad.

Etzel

Nu är jag tillbaka från sommaruppehållet och mitt in i hetsjakten på serie 2  ;D
Köpte de 7 sista som fanns på Leklust i centrala Uppsala idag. Discokillen, tyngdlyftaren, mimaren, faraon, sångerskan, vampyren och livräddarbruden. Måste verkligen se till att skaffa de andra också, särskilt några hopliter. ::)

wass

Hikmet har börjat sälja hela lådor med serie 1 igen för de som bygger clownarméer...

Etzel

Idag har jag varit på minifig-jakt i Uppsala. Hittade alla jag ville ha utom hopliten hos Leklust på Kungsgatan. Sedan var jag förbi både TRU och Lekia som inte hade några alls för att till sist hamna på Barnens Hus där jag letade igenom 2 nästan fulla och en helt nyöppnad låda. Men ingen hoplit!  :o :'(
Jag undrar om jag kanske fått någon felaktig streckkodslista. Jag tyckte jag var väldigt noggrann när jag tittade. Ska kolla runt lite på nätet och kanske sticka ner igen lite senare idag.

Måns.S

Tror att det är olika koder i USA och Europa.
Hade du rätt kod-lista?

Mirandir

Annars så är ju spjutet och hjälmen rätt lätta att känna på påsen.  :)
Legobloggen: http://legobloggen.com

Etzel

Citat från: Måns.S skrivet 30 Augusti 2010 kl. 16:08
Tror att det är olika koder i USA och Europa.
Hade du rätt kod-lista?
Ja, det har jag. Och alla andra koder stämde ju.
Citat från: Mirandir skrivet 30 Augusti 2010 kl. 16:12
Annars så är ju spjutet och hjälmen rätt lätta att känna på påsen.  :)
Det kanske får bli den tekniken ifall jag inte lyckas vid nästa försök. Kan ju vara bra att träna upp sina skills inför serie 3.  ;)