Modulhus: Frisör och lägenheter

Startat av Myko, 28 Juli 2012 kl. 10:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Woodpicker

Vilken pjäs!!  :D Många och snygga detaljer, me like!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Jesperallen

Helgrymt! Detaljen jag fastnade för direkt är de i höjd förskjutna 75gradiga svarta slopsen på taket. Mycket bra genomfört bygge!

Stigge72

Citat från: Magnus den store skrivet 28 Juli 2012 kl. 15:42
Citat från: Superkalle skrivet 28 Juli 2012 kl. 15:38
Sedan gillar jag den röda hatten på "fire-posten" (vet inte ens vad det heter på svenska  :o)
NPU!

Det heter något så avancerat som brandpost på svenska.  ;D

Heter de inte Fire hydrant på engelska? ;)

Citat från: lindyhep skrivet 28 Juli 2012 kl. 14:45
Citat från: stigge72 skrivet 28 Juli 2012 kl. 11:44
Snygga hus.

Ser ut att vara dyr glass(?) dock, och barberaren ger otäcka Sweeney Todd-vibbar... ;)

Glassen ser misstänkt korvlik ut tycker jag (som just ätit en röd pölse).

Dyrt iaf. :)

Myko

Citat från: Jesperallen skrivet 29 Juli 2012 kl. 00:10
Helgrymt! Detaljen jag fastnade för direkt är de i höjd förskjutna 75gradiga svarta slopsen på taket.

Önskar jag kunde ta credit för det, men Pet Shop och Cafe Corner har samma teknik. :)

Korvgubben har nog växel ska du se, stigge. ;)

Stigge72

Myko

Citat från: mordatre skrivet 28 Juli 2012 kl. 17:23
Översta lägenheten med överhäng känns dock lite otrygg  att bo i pga rasrisken. Och grannens fönster känns lite ogenomtänkt.  ;)

Det bruna huset har egentligen inga lägenheter och fungerar bara som trapphus, dessutom tyckte jag det kunde kännas lite organiskt att de båda husen planerats lite slarvigt. Överhänget stöds av två Prince of Persia-arches som tyvärr inte syns på nån av bilderna.

Tack igen för beröm!

Stigge72

Citat från: Myko skrivet 31 Juli 2012 kl. 12:34
Citat från: mordatre skrivet 28 Juli 2012 kl. 17:23
Översta lägenheten med överhäng känns dock lite otrygg  att bo i pga rasrisken. Och grannens fönster känns lite ogenomtänkt.  ;)

Det bruna huset har egentligen inga lägenheter och fungerar bara som trapphus, dessutom tyckte jag det kunde kännas lite organiskt att de båda husen planerats lite slarvigt. Överhänget stöds av två Prince of Persia-arches som tyvärr inte syns på nån av bilderna.

Tack igen för beröm!
På mittenbilden kan man se något två små tan-saker som skulle kunna vara de bitarna.

Myko

Nu har omröstningen börjat på Eurobricks: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=72683

Otrolig konkurrens, väldigt många snygga hus. Känns som att det kan gå hur som helst.

Jag tror dock vår egen LegoJalex kommer ta hem kategori 2-tävlingen: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=72682

Brickchaser

Mycket bra byggt, gillar det skarpt.

boba johan

Mycket snyggt. Vad är det för bitar som ser ut som tegel? Hittar inget på BL men jag är väl för novis...

Myko

Citat från: boba johan skrivet 07 Augusti 2012 kl. 20:45
Mycket snyggt. Vad är det för bitar som ser ut som tegel? Hittar inget på BL men jag är väl för novis...

Tack!

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=98283

marpe

Vackert. Tål att tittas på många gånger.  :) Gott att se så många LUGBULKbitar i arbete. Det här är ju precis vad de ska användas till. Därtill har du både Scala och Friends. Ska bli kul att se bygget live.

Taket under ventilationen med tunnan. Är det tiles på kant? eller hur är det gjort?

Myko

Citat från: marpe skrivet 07 Augusti 2012 kl. 21:54
Vackert. Tål att tittas på många gånger.  :) Gott att se så många LUGBULKbitar i arbete. Det här är ju precis vad de ska användas till. Därtill har du både Scala och Friends. Ska bli kul att se bygget live.

Taket under ventilationen med tunnan. Är det tiles på kant? eller hur är det gjort?

Jag visste inte att jag hade Scala, vilken bit tänker du på?

Taket under tunnan är baksidan av ovannämnda tegelstensbit, liggandes.

marpe

Citat från: Myko skrivet 08 Augusti 2012 kl. 07:26
Jag visste inte att jag hade Scala, vilken bit tänker du på?

Vattenkranen 6936, även om du valt en nyans från Belville, som ger lika många stilpoäng.  ;) Egentligen tänkte jag på fjärilen som var snarlik sc003d, men visade sig vara 93081a.

Finns ju för övrigt många frisörsalongtillbehör i Scala som t.ex.

Rakspegel x15pb01

Behållare för raklödder, Eau-de-cologne och aftershave. 6932a, 6932b, 6933a, 6932c, 6932d, 6933b, 6933c

Citat från: Myko skrivet 08 Augusti 2012 kl. 07:26
Taket under tunnan är baksidan av ovannämnda tegelstensbit, liggandes.
Borde jag sett. Har ju själv använt baksidan i Tema Sverige-tävlingen. Snyggt hursomhelst.

Myko

Trevliga tillbehör, även om de kanske inte är i riktigt rätt skala. (Hö hö.)

Kanske blir några sådana inköpta innan utställningen i Göteborg, om de går att samköpa med nåt annat jag behöver från BL.