Hur många bitar/figurer äger ni?

Startat av swestar, 10 Juli 2012 kl. 23:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Enligt Brickset har jag 57664 bitar, men jag har inte listat alla minifigs, pick-a-brick, begagnade köp etc.

Har ingen aning om hur många figurer men borde väl ha runt samma antal som ni andra som har motsvarande mängd bitar.

Vad jag slogs av var att samlingen bara kostat runt 50 000 kr, men det måste ha att göra med att Brickset räknade med dollarpriset. I USA har de väl rätt billigt Lego jämför med oss stackare nära Danmark.

shiftaltcmd

Ser att jag har 278 sets på Basebrick. Hur gör man för att se antal bitar och minifigs. Exportera som Excel och sen plussa ihop allt?

Teabox

Citat från: shiftaltcmd skrivet 15 Augusti 2012 kl. 12:54
Ser att jag har 278 sets på Basebrick. Hur gör man för att se antal bitar och minifigs. Exportera som Excel och sen plussa ihop allt?

Kolla under "My profile" så ser du lite statistik längs upp.

marpe

Det finns en refreshknapp i profilen på BB som är lite illa placerad. Efter att ha tryckt på den mångdubblades mina bitar.

shiftaltcmd

Tack för hjälpen Teabox och Marpe.

108102 bitar och 1094 minifigs. Plus allt som inte kommer från set. Betydligt mer än vad jag trodde.
Detta törs jag nog inte nämna för den kära sambon.

Nextuz

80 000 i set.. :O trodde mera på 50 000...

stegu

Fick inte Basebrick att fungera. Exporten från LUGNet via Peeron gjorde att
databasen ansåg att jag hade åtskilliga miljoner bitar, och det är uppenbart
fel. Filimporten blandade ihop antalet satser med antalet bitar i satsen, eller
nå't, och trodde att jag hade hundratals exemplar av vissa satser.

LUGNets databas har en summering i sig, och den säger ca 160.000 bitar
fördelade på ca 1000 satser. Lösa bitar och osorterade satser från auktioner
har jag aldrig inventerat, men jag har inte tokmycket sådant.

marpe

Bumpar tråden i ren förskräckelse. Såg att jag har 2500 lösa Cheese slope 54200. Därutöver jag naturligtvis cheese slope från set, begagnade och oinventerade. Hur många bitar jag har totalt vill jag inte veta.

Det borde räcka till en liten mosaik, hoppas jag :)

Anders67

Jag la upp alla mina sets i brickset, och just nu är bit counten 75.000  65.000 bitar och jag saknar ändå en 1x2 framruta till min limo!

http://www.brickset.com/search/?ownedBy=Anders67

Tufs

26064 bitar och 291 minifigs.
Det är mycket som saknas som jag inte har registrerat.

Valrukh

22536 bitar. Lite läskigt, hade verkligen ingen aning om att det var så mycket. Ute ur dark ages sen något år tillbaka har det blivit ett par set i månaden. Min son, fyra år, sa häromdagen: "Pappa, du är verkligen galen i lego."
Alla är vi barn i början, och sen växer vi upp och fortsätter bygga med Lego.

Stigge72

När jag pratade med journalisten som skulle skriva en artikel om vuxna och lego för några veckor sedan, så kollade jag vad jag registrerat på basebrick (dvs det mesta) och då var det lite drygt 40.000 bitar.

ByggareDan

Har gjort en egen excelfil i datorn för att ha en enkel koll och har räknat antalet minifigs och bitar enligt BL.
Summan är för tillfället strax under 16.000 bitar och 220 gubbar.
Är bara nyinköp inräknat då mitt gamla var lekt/solblekt/trött och har lite begagnat som ska bli leklego hos brorsan's barn.
Det begagnade som behålls är 2st 9v satser och en 4.5v sats (tåg) + en till  9v tågsats som var mitt sista inköp innan jag tog uppehåll. Så plus ca: 1500-2000 bitar och runt 20 gubbar till.

/ByggareDan

Tommy_la

När jag för 12 år sedan stoppade in alla mina set i Lugnets setdatabas spottade den ut siffran 31 526 bitar. Det har blivit fler bitar sedan dess.  :-)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Markus

Jag gick igenom alla bitar nyligen då jag samlade allt på en plats (låg i flera kartonger och lådor på flera olika ställen i huset) och sorterade allt. lade även in allt jag hade beskrivningar till i Brickset. så min kvalificerade gissning är att det är över 100 000 bitar och runt 1000 minifigs. (senaste månaden har samlingen vuxit med cirka 2000 bitar och 13 minifigs) :)