Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Guild of historica

Startat av styrbjörn, 18 Juni 2012 kl. 09:24

Föregående ämne - Nästa ämne

styrbjörn

Jag behöver lite hjälp här, har lite frågor om eurobrick guilds eller vad det heter.
Som jag har fattat det så måste man vara 18 för att vara med i eurobricks, och det finns 4 guilds.
De två som jag gillar är mitgardia och avalonia men vikingar bygger jag gärna utan guilds. Då är det bara avalonia kvar, men den är låst och dessutom har jag bara nio drakriddare. Lite hjälp? Experten de gothia, vad säger du?

de Gothia

Ja, du måste vara 18 år för att vara med. Dock vet jag inte mörkerantalet på de som är under 18. Det går ju alltså att regga sig trots man är under 18 men kommer nån moderator på EB på detta (att man försäger sig på nåt sätt, skriver ut sin ålder etc) så kan de sparka ut en...

Ang GoH.

Man behöver inte dela upp sina armeér på det sättet. Det finns drakriddare i alla guilds inte bara Avalonia. Så om du vill kan ju dina drakriddare vara i Mitgardia. Avalonia är f.ö "upplåst" nu. Många som anmälde sig i början har inte varit med aktivt så det är öppet. Ang antalet så spelar det inte heller nån roll. Jag har 30 drakriddare men använder sällan mer än 10 i mina mocs. Blir lätt grötigt bara.

Varför vill du inte bygga vikingar i GoH? Du bygger ju precis det du själv vill, men får respons av några av världens bästa borgbyggare ;)

styrbjörn

Jag har funderat och tänkt och det spelar ingen roll för jag tänkte att man bor mittimellan och har lego släkt på båda sidor. Nära kust och skog. Men jag har ingen ljusgrön eller vad det heter till avalonias flagga, och inte vanligt grönt till mitgardias flagga. Så jag väljer nog avalonia och bygger mycket på båda det blir bra tack de gothia :)

de Gothia

du är välkommen! ;):)

ett tips. här på swebrick så kan man ju bifoga bilder till sina inlägg, det går på eb med men det är bättre och lättare att bara länka till sin flickr! :)