Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig Serie 8

Startat av micke, 17 Juni 2012 kl. 21:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Nu har det dykt upp en bild.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mordatre

Roligt att man kan få tag i en man-Bat till rimligt pris. Jultomten har äntligen fått en riktig luva. Dykaren är en riktig goding då torso och ben ser användbara ut till postapoc/sci-fi/retro/steampunk-mocs.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Magnus den store

Har tittat på dessa ett tag nu och det känns inte som priset på någon kommer dra iväg likt zombien, spartanen, legionären eller alven. Några lär vara lite mer eftertraktade men inte så markant.

insurrection

Magnus: Håller med.

Lite oväntat så kommer det då bli "Boy in Bavarian Costume" jag för egen del måste skaffa en hel hög av, forestman-hat i ny färg kan man inte säga nej till!

Tycker för övrigt tomtefigen och Hamlet var riktiga fullträffar. Och visst har dykaren extra långa "toy story"-ben med?

Myko

Citat från: insurrection skrivet 13 Juli 2012 kl. 17:12
Tycker för övrigt tomtefigen och Hamlet var riktiga fullträffar. Och visst har dykaren extra långa "toy story"-ben med?

Du tror inte han står på 1x1 plates då?

Stigge72

Citat från: Myko skrivet 13 Juli 2012 kl. 17:15

Det är min gissning också.
Alternativt någon ny tile modified 1 x 1 with foot holder... Nä.. det är nog vanliga 1 x 1 plattor.

styrbjörn

Supercoolt! Dykaren kanske har en sån där tile med studs på undersidan! I övrigt så gillar jag conquistadoren och den spanske erövraren ;D

Skafte

Svart plommonstop gillar jag! Och Aliendrottningen är ju ball. Tjejlien, liksom.

de Gothia

mycket att gilla!  ;D kul med en riktig tomte! Shakespeare ser väldans intressant ut! :)

insurrection

Citat från: stigge72 skrivet 13 Juli 2012 kl. 18:38
Citat från: Myko skrivet 13 Juli 2012 kl. 17:15

Det är min gissning också.
Alternativt någon ny tile modified 1 x 1 with foot holder... Nä.. det är nog vanliga 1 x 1 plattor.
Vid närmare efter-tittning kan jag bara hålla med, tyvärr.

Magnus den store

Jag gjorde ett ganska bra antagande när listan dök upp. Har mer eller mindre bestämt mig för att jag behöver flera av tre figurer:
Boy in Bavarian costume eftersom allt med den figuren funkar i en medeltida miljö och den nya pretzeln behöver man ett flertal av.
Santa Claus klarar jag mig med en figur men säcken är efterlängtad och den behöver jag massor av.
4 cheerleaders för att komplettera mina blåa diton.

Dessa bör räcka med en:

• Conquistadoren, som jag först trodde jag kan bygga en armé av, men nja, jag avstår och nöjer mig med en. Liten parantes ifall torson är användbar.
  • Kotösen med lasso passar perfekt med mina western-mf.
  • Fen är jag lite osäker på om jag kan använda, men jag får köpa först och bestämma efter.
  • Piratkapten har användbara delar var för sig. Torson kan användas för en herreman.
  • Aktiemäklare har en given plats bland mina gangsters och en svart plommonstopp är efterlängtad.
  • Vampyren är en överraskning men logisk nu när jag sett den. Hursomhelst får den ta plats bland mina monster.
  • Dykaren är så häftig så den vill jag ha bara för att. Om jag har nytta av den är en annan femma. Hoppas att det går att fästa en luftslang på den.
  • Hamlet har en användbar torso så det kan bli en medeltida godsägare eller något liknande.
Totalt rör det sig om en 20 mf på min lista så det blir nog ingen låda i september.

Bizzy78

Jag blir lite förbryllad över detta här.
Jag köpte 5 st series 8 minifigs igår men det finns ingen info varken på Bricklink eller någon annanstans.
Dessutom står det att dom ska börja säljas i septemeber????
Någon som vet något om detta????

de Gothia

var köpte du dem?  :) låter ju väldigt bra om de släppts redan! :P

Bizzy78

Jag antar att jag har sprungit på ett misstag någonstans i Legos leverans system.
Har letat hela morgonen nu efter info kring försäljningen men inte kunnat hitta någonting.
Där jag köpte dom så verkar det som att det av misstag kommit med serie 8 i en serie 6-7 låda.
Det är nog den enda vettiga förklaringen jag kan hitta????
Funderar starkt på att åka och handla samtliga serie 8 som fanns där.
Jag har ju inte hållt på med mini figs innan så detta var första köpet och det verkar ju som att det var lysande.

Bizzy78

Dessa här fick jag:
    Pirate Captain
    Vampire
    Fairy
    DJ
    Cowgirl