Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mot Norr!

Startat av de Gothia, 16 Juni 2012 kl. 12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Fortsätter med mina byggen till EB och Guilds of Historica. Denna gång går de Gothia upp mot norr. Ville försöka bygga ett så kalt och vindpinat landskap som möjligt. Lite snö som blåst bort. Kanske är det stora trädet lite felplacerat men jag ville ha nåt på höjden...

Synpunkter tas tacksamt emot!

Är jag den enda som räknar sina lugbulk bitar medan man bygger? :-[ :P

Tie Fighter

Den här var läcker! trädet tycker jag passar in på det karga landskapet, det enda som jag stör mig lite på är den platen i tan under en av buskarna, den skulle vara i dark tan eller inte där alls i mitt tycke.

janimakaj

riktigt snygg moc. den enda synpunkten jag har är att de kanske skulle ha varit lite mer snö så man fick en kallare och mer "norrlands" känsla, men som sagt ett riktigt snyggt bygge :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

swestar

Gillar detta bygge skarpt. Bra klossat :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Snyggt byggt.
Tycker du fångat den kalla känslan bra.

styrbjörn

Du lyckas tydligen med att bygga alla miljöer på ett bra sätt! Snyggt!

Sollan

Snyggt! Man kan känna hur ryttarna hukar sig i den kalla vinden. Snygg inramning också!

Jesperallen

Ser riktigt bra ut, kall och bister känsla över den där. Trädet passar jättebra, håller med om platen under busken och tycker det är bra att du inte har mer snö. Inspirerande!

micke

Tycker att trädet görs mkt bra i miljön, gillar känslan som jag får av bygget
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Wineyard

Väldigt snygg! Dock tycker jag basen förstör helhetsintrycket lite grann, den distraherar från den huvudsakliga bygget. Less is more my friend ;)

Magnus den store

Det verkar vara en karg och besvärlig plats att leva på. Snyggt! Imponerande att ett så tjockt träd lyckas rota sig där. Petitess men jag skulle föredra ett smalare träd eller lite mer jord/gräs vid trädet. Kände inte till att det finns tauntauns i norr. Trodde bara de levde på Hoth.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tie Fighter

Citat från: Magnus den store skrivet 16 Juni 2012 kl. 17:07
Kände inte till att det finns tauntauns i norr. Trodde bara de levde på Hoth.
Dom finns ju i Norge....det var ju där dom spelade in Hoth scenerna. :P

Woodpicker

Riktigt snyggt, du har täckt basplaten väldigt bra  ;)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

SuperMario

Riktigt snyggt byggt!

Men jag håller med angående plattan i tan under busken, samt att jag tycker det bör vara lite mer dark tan lite här och där.

de Gothia

Oj, tack för alla kommentarer! Vad kul att ni gillar den!

Den beiga platen håller jag med om. Ville bara bryta upp den annars ganska monotona färgskalan men nu när man ser bilden så räcker det gott med de färger som finns innan..

Basen ja, tycker att Sirens of Titans baser är så himla snygga och är blivit väldigt inspirerad av dem. Jag tycker det är snyggt och denna grå neutrala bas tycker jag inte tar så mycket av uppmärksamheten.. men det är ju jag det :)

Ang snö så ville jag ha det vindpinat högt upp på berget där snön lätt blåser av de kala klipprona.

och taun tauns finns överallt! gäller bara att se dem! ;)