Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rivendell WIP

Startat av Tie Fighter, 14 Juni 2012 kl. 06:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Citat från: Jesperallen skrivet 17 Juni 2012 kl. 21:33
Den vänstra har tilesen direkt på tan och den högra på svart?
Ok :) Då beror det på ljuset hos dig och min skärm...men jag står fast vid vänster med tillägget att du borde testa ha olika färger och nyanster på plattorna under tilesen. Hade ett riktigt bra exempel men hittade bara denna nu.

Tie Fighter

Det är den andra bilden med dom två vatten proverna på den Tan:a basplattan jag syftar på.
På den till vänster så ligger dom gröna tile:sen direkt på en "botten" som går från ljusgråblå till mörkgråblå till svart.
Botten på den till höger är exakt densamma, enda skillnaden är att det ligger ett lager transclear plates mellan.

(Bilden har roterats, men det gjordes innan jag la upp den här.)

Tie Fighter

Citat från: Roger Brickjet skrivet 17 Juni 2012 kl. 21:56
Ok :) Då beror det på ljuset hos dig och min skärm...men jag står fast vid vänster med tillägget att du borde testa ha olika färger och nyanster på plattorna under tilesen. Hade ett riktigt bra exempel men hittade bara denna nu.

Det är så jag har gjort, det är svårt att knäppa ett bra kort utan att allt bara blänker.
Jag ska prova i morgon med lite mer indirekt ljus.

Roger Brickjet

Ok, då såg jag rätt från början :) ändrar mig till "en kombination av båda" dvs. utan trans plates där det ska vara grundare :)

shutter

Utan att ge mig in i diskussionen om vatten känns det maffigt med 3x4 baseplates. Ser fram emot att följa projektet.

Roger Brickjet

Citat från: Tie Fighter skrivet 17 Juni 2012 kl. 22:04
Citat från: Roger Brickjet skrivet 17 Juni 2012 kl. 21:56

Det är så jag har gjort, det är svårt att knäppa ett bra kort utan att allt bara blänker.
Jag ska prova i morgon med lite mer indirekt ljus.

Letade efter lite inspiration och kollade in din WIP igen och såg att jag trodde att du var Jesperallen, ledsen för förvirringen :)

Tie Fighter

Nu har jag suttit och pluttat din vatten tiles på 1/4 av vad som ska bestå av vatten...det här kommer ge mig onda fingertoppar  :)

styrbjörn

de Gothia

mycket lovande! hoppas på många såna där snygga vattenfall i mocen!  :P :)

Tie Fighter

Det blir två till på bergs delen som är nedanför byggnaderna och två stycken som rinner nerför bergen ovanför.

de Gothia

Låter mycket lovande!  ;D

Magnus den store

Maffigt och lovande som sagt. Växterna som står på dark tan plates sticker ut lite. Du har inte funderat på att sätta växterna på trans-green plate 1x1?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Citat från: de Gothia skrivet 26 Juni 2012 kl. 21:05
Låter mycket lovande!  ;D
Håller med, ska bli en fröjd att följa :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tie Fighter

Citat från: Magnus den store skrivet 26 Juni 2012 kl. 21:30
Växterna som står på dark tan plates sticker ut lite. Du har inte funderat på att sätta växterna på trans-green plate 1x1?
Jag ville bryta av lite med en strandremsa, blixten får dom att sticka ut lite på bilden, det ser bättre ut live.

Illuwatar

Detta blir intressant att följa. Ser bra ut, ovanligt med det gröna vattnet.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se