MOC Tävling: AFOL VS AFOL Ninja's och Mech's

Startat av mechamike, 11 Juni 2012 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 11 Juni 2012 kl. 10:24
2. Bygg en vigg med din kämpe på en 16x 16 yta. Ninja eller Mecha, dåtid eller framtid.
     Välj själv om du vill bygga en grym Ninja/Mech i ett dåtida/framtida Japan

1) Vinjetten måste utspela sig i dåtida/framtida Japan?

2) "Battles" kommer utkämpas i form av dueller, där vinnande duellant går vidare till nästa runda - enda fram till endast en vinnare återstår, right?

3) Och man kan alltså inte byta bygge om man går vidare - utan samma bilder på samma vinjett läggs då upp i nästa duell-tråd? Eller är man tillåten att göra någon typ av modifikation/ändring i sitt bygge/sin mech/sin ninja inför nästa runda?

4) Och slutligen (jag gillar att utreda vad som gäller  :D), duellerna kommer avgöras genom omröstning där den vinnande duellanten är det bidrag som får flest röster, right? Ska röster läggas på det bygge som i den röstandes tycke sannolikast skulle vinna i en fight eller på det bygge som är finast/mest tilltalande?
Kommer det finnas någon slags röstningsmall ("detta bör ni ha i åtanke då ni röstar") eller vara "totalt fritt"?

:)

tellblom

Citat från: Skrytsson skrivet 12 Juni 2012 kl. 01:46
Citat från: mechamike skrivet 11 Juni 2012 kl. 10:24
2. Bygg en vigg med din kämpe på en 16x 16 yta. Ninja eller Mecha, dåtid eller framtid.
     Välj själv om du vill bygga en grym Ninja/Mech i ett dåtida/framtida Japan

1) Vinjetten måste utspela sig i dåtida/framtida Japan?

2) "Battles" kommer utkämpas i form av dueller, där vinnande duellant går vidare till nästa runda - enda fram till endast en vinnare återstår, right?

3) Och man kan alltså inte byta bygge om man går vidare - utan samma bilder på samma vinjett läggs då upp i nästa duell-tråd? Eller är man tillåten att göra någon typ av modifikation/ändring i sitt bygge/sin mech/sin ninja inför nästa runda?

4) Och slutligen (jag gillar att utreda vad som gäller  :D), duellerna kommer avgöras genom omröstning där den vinnande duellanten är det bidrag som får flest röster, right? Ska röster läggas på det bygge som i den röstandes tycke sannolikast skulle vinna i en fight eller på det bygge som är finast/mest tilltalande?
Kommer det finnas någon slags röstningsmall ("detta bör ni ha i åtanke då ni röstar") eller vara "totalt fritt"?

:)

1. Ja. Som det står " Välj själv om du vill bygga en grym Ninja/Mech i ett dåtida/framtida Japan"
2. Ja det stämmer
3. Inga byten, moddning av sitt bidrag under tävlingens gång
4. Mest röster vinner (Samma regler som vid köp och sälj, minst 10 inlägg innan röstning tillåts). Det är fritt att rösta på vilken som skall vinna.

/Martin

Skrytsson

Hur gör ni med utslagsstegen om det blir ett udda antal deltagare?

AndersI

De kan ju göra som i alla andra turneringar, lotta vilka som måste kvala. Eller lotta vem som får tävla mot en 'standard'-ninja, rakt ur Legoförpackningen.

Bara idéer, inte något officiellt uttalande.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

tellblom

Citat från: Skrytsson skrivet 12 Juni 2012 kl. 11:03

Precis som AndersI säger avgörs detta av lottningen

/Martin

Teabox

Tobbe Arnesson

Citat från: mechamike skrivet 11 Juni 2012 kl. 10:241. Anmäl dig i den här tråden, kolla att du kommer med på listan i första posten!

När är sista anmälan? Vis av erfarenhet tänker jag bygga först och anmäla sedan. ;)
Blogg: Robotkampen

insurrection

Hmm, insåg just att jag antagligen är i fjällen när jag ska posta mitt bidrag, man skulle inte kunna få skicka det till arrangörerna i förväg?

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 12 Juni 2012 kl. 14:33
Citat från: mechamike skrivet 11 Juni 2012 kl. 10:241. Anmäl dig i den här tråden, kolla att du kommer med på listan i första posten!

När är sista anmälan? Vis av erfarenhet tänker jag bygga först och anmäla sedan. ;)
Jag är inne på samma spår, och vill också veta svaret på frågan.

lindyhep

Citat från: tellblom skrivet 12 Juni 2012 kl. 11:51

/Martin

Kommer det göras på samma sätt om det blir udda antal tävlanden närmre finalomgången?

(T.ex - tävlingen startar med 12 anmälda -> 6 -> 3 )

@Tobbe - smart tanke där bygga först, anmäla sen

shutter

Här duggar frågorna tätt...

På youtube såg jag en scen ur ett spel? mellan Batman, Superman m.fl. mot armored Mech Luthor. Aj så mycket stryk alla fick...

Kan bli en spännande duell mellan Ninja och Mech ;)

tellblom

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 12 Juni 2012 kl. 14:33

Sista anmälan är den 25:e juli

Uppdaterar första posten.

/Martin

tellblom

Citat från: insurrection skrivet 12 Juni 2012 kl. 16:34
Hmm, insåg just att jag antagligen är i fjällen när jag ska posta mitt bidrag, man skulle inte kunna få skicka det till arrangörerna i förväg?

PM:a mig när det närmar sig så fixar vi det

/Martin

tellblom

Citat från: lindyhep skrivet 12 Juni 2012 kl. 17:28
Citat från: tellblom skrivet 12 Juni 2012 kl. 11:51

/Martin

Kommer det göras på samma sätt om det blir udda antal tävlanden närmre finalomgången?

(T.ex - tävlingen startar med 12 anmälda -> 6 -> 3 )

@Tobbe - smart tanke där bygga först, anmäla sen

Lite beroende på hur många anmälda det blir kan det bli bli multipla dueller.
DVS:

A möter B
A möter C
C möter B

Den så då vinner bägge av sina dueller vinner

/Martin