Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Armé i solnedgång

Startat av de Gothia, 29 maj 2012 kl. 21:20

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

En arme på väg till ett krig... försökt mig på att ljussätta mina mocar lite mer nu efter den senaste mocen jag gjorde! tips tas alltid emot med öppna armar!

shutter

Ja nu snackar vi myller av folk. Gillar härförarens huvudvridning och lokalbefolkningen som står och tittar på truppen. ljussättningen blev lyckad tycker jag!

swestar

Citat från: shutter skrivet 29 maj 2012 kl. 22:19
Ja nu snackar vi myller av folk. Gillar härförarens huvudvridning och lokalbefolkningen som står och tittar på truppen. ljussättningen blev lyckad tycker jag!
Kan bara hålla med, SNYGGT :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Illuwatar

Kul med all rörelse i bilderna och ljuset ser lovande ut. Den mittersta bilden blev enligt mig den mest lyckade, med fint ljus och skärpan på rätt ställe. Den nedersta bilden saknar tyvärr skärpan samt att man ser kanten på landskapet (MOCens plattform).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

jalex

Stiligt! I den andra bilden har du fått ljuset riktigt bra och den är fint komponerad.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

insurrection

Snyggt! Jag gillar kompossitionen av armén, säckpipespelarna gör sig förvånansvärt bra.

Jesperallen

Säckpipeblåsarna är kanon och även ljussättningen. Gilar känslan av att de verkligen är på marsch!

styrbjörn

Den första var det lite svårt att se om det var soluppgång eller solnedgång men det andra var klockrent!! Riktigt bra! Gillar också säckpipeblåsarna och de som står och tittar på, särskilt att den ena håller handen på den andres axel :)

Tobbe Arnesson

Fint kvällsljus, nu behöver du bara fixa en molnkuliss att ha i bakgrunden. :)
Blogg: Robotkampen

Teabox

Snyggt. Inspirerande foton. :)

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 30 maj 2012 kl. 07:17

Håller med. Men en stor bit papper i rätt färg kan fungerat också.

Green2

härliga bilder! snygg uppställning, säger som styrbjörn gillar verkligen fadern som håller armen på sin sons axel och tittar på de förbi marscherande armén

Tie Fighter

Jag gillar sista bäst, den i mitten saknar jag någon form av fokus på.

Tobbe Arnesson

Citat från: Teabox skrivet 30 maj 2012 kl. 08:38
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 30 maj 2012 kl. 07:17

Håller med. Men en stor bit papper i rätt färg kan fungerat också.

Japp. Jag tänkte på The Brick Testament, t.ex.: http://www.bricktestament.com/genesis/the_garden_of_eden/01_gn02_04-05.html
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Snygga bilder.
Som sagts tidigare är det kul med lite rörelse.

styrbjörn

Glömde lite frågor, hur gjorde du ljuset? Får vi se ett lego krig senare i lite mocar?