Rött hus med vita knutar - Kan det bli mer svenskt ?

Startat av Selander, 22 maj 2012 kl. 20:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Citat från: Selander skrivet 23 maj 2012 kl. 12:27Den röda panelen är som Tobbe påpekar inte helt som "på riktigt", men med existerande utbud av legobitar så är det svårt att komma på något bättre.

Jag har gått och tänkt på det där förut (har ett hus med sådan panel) men inte kommit på något bra. Med 4510 Plate, Modified 1 x 8 with Door Rail på högkant skulle det gå att göra något, men det sticker ut för mycket och blir omständligt att bygga. Se bilaga.

Alternativ är att hålla på med delvisa utstick antingen med tile 1 x 2 småförskjuten eller andra trixiga varianter men då blir väggarna istället onödigt tjocka och väldigt bitintensiva.

Man kan även tänka sig en vägg där 1 x n tiles fäst stående på utsidan, då blir det 50/50 i bredden mellan topp och dal. Inte heller helt rätt, toppen ska vara avgjort smalare än dalen.

Din lösning är helt klart tillräckligt bra, fast nog stör det perfektionisten inom en.  ;D
Blogg: Robotkampen

federico

Gillar huset väldigt mycket! snyggt jobbat!

Jesperallen

Underbart bygge! Gillar detaljerna och proportionerna skarpt.

Sirre

Linus Damberg

just det,när jag såg huset så kom ja på att tänka på set http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=LIT2009-1
vet inte varför men kanske för att båda är röda :D
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Green2

Fasen vilket fint hus!! Ett sånt vill jag ha

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Selander

Citat från: jalex skrivet 24 maj 2012 kl. 11:03
Hur är det du har byggt nocken?
Det är bara stackade runda 1x1 som ligger i den v-formade glipa som bildas.