Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Friends löjligt poppis?

Startat av Mirandir, 22 Maj 2012 kl. 11:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Lego Friends verkar vara löjligt populärt. Vi har inte kunnat ta hem nytt på en månad och besked från Lego är att de kan leverera tidigast i början av augusti... :o

Så hur ser det ut i resten av landet? börjar det vara glest i Friendshyllorna?
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tobbe Arnesson

Feministerna rasar, konsumenterna konsumerar...
Blogg: Robotkampen

shutter

Lekia Ängelholm fick beställningar restade på Friends redan för en månad sedan :'(

Roger Brickjet

Verkar som att alla år av produktutveckling och tester äntligen gett resultat. Det var nog inte bara jag som aldrig fattade poängen med Belville, en galet dyr docka med åtta rosa bitar gjorde knappast någon till ett LEGO-fan.

Teabox

Två senaste gångerna jag varit på Gekås har det stått småflickor vid Friends-seten. Så min uppfattning är att de har iaf nått fram till den tänkta målgruppen :)

mechamike

Jo nog går Friends hem, Friends set stod högt på önkselistan när dottern fyllde 9. Köpte ett Friends set senast i Söndags och då var det utplockat på vissa av set'en i hyllan.

?

micke

En av framgångarna om inte den största är nog TLG satsning på en ny modell av minifig, tror att detta tilltalas väldigt mkt av just tjejer
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

styrbjörn

Ja, jag är nöjd bara den inte ersätter den gamla i alla andra teman ;)

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 22 Maj 2012 kl. 12:00
Feministerna rasar, konsumenterna konsumerar...
Fniss :P

Citat från: Mirandir skrivet 22 Maj 2012 kl. 11:42
Lego Friends verkar vara löjligt populärt. Vi har inte kunnat ta hem nytt på en månad och besked från Lego är att de kan leverera tidigast i början av augusti... :o

Så hur ser det ut i resten av landet? börjar det vara glest i Friendshyllorna?
Riktigt kul att höra :D

mordatre

Har inte tänkt på om det börjat ta slut i affärerna men flera webshopar har haft lite tunnt med set, även AmazonUK. Beställde nyss 2 set till barnens kusin som snart fyller år. Får se om hon gillar dem.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Hiko.se har slut på flera av askarna och får inte in nya förrän tidigast i augusti.  :(

marpe

Friends står på önskelistorna hos grannarna. Härligt att de skapar ett sug efter Friends. Den där exklusivitetskänslan är toppen. Vi konsumenter ska vara småhungriga. Längta, jaga, köa. Vara först med att ha minifig serie 7 eller Iprune. Kul att Friends säljer bra.

shutter

Jag har redan "läckt" info om nästa våg av Friends till tjejen på 6,5 år. Husbilen med mera...

Woodpicker

Min 6.5 åring har fått hitintills 3 friends-set och tycker om det! Dock så gillar 3-åringen också bättre om att "pilla" på freinds-LEGOt än duplot...
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)