Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Min dotter köpte igår på BR. De har den till 200kr rabatt just nu.

Jag kollade in setet när det var klar. Det som jag tyckte var häftigt i detta setet så var det bilen!

:::::::

Kwagge: Jag och sonen köpte samma idag. Kollade prisjakt och det var billigaste priset i Sverige just nu.

Gravyking

Byggde ett litet kit idag 4436 eller rättare sagt dottern byggde med lite hjälp av pappa.

Ska nog klämma 7641 i kväll tror jag.
Före detta Callahan!

AndersI

Har just satt ihop , AT-TE Walker - en sällsynt ful skapelse...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Gravyking

klämde jag igår kväll efter jobbet ihop med en Corona.
Före detta Callahan!

mechamike

Rensade tråden på massa färgsnack och flyttade diskussionen hit:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=3517.0
Mvh Swebrick Moderator Team

Själv byggde jag den här igår:

Måste säja att jag gillar hjulen och att jag önskar att Lego gjorde fler sådana här små set nuförtiden.
?

lindyhep

Ikväll blev våning 2 på bruna delen av Pet Shop färdig. Våning ett var färdig sedan tidigare. Nu är dessutom resten av bitarna till bruna huset steg-sorterade, dvs det är bara att plocka hög för hög för varje steg som är kvar i instruktionen. Det var det sätt jag kände att jag kunde göra något mer ikväll med ett tydligt slut. Hade jag fortsatt bygga hade avslutandeet legat för långt bort in i kvällens (och morgondagens vaknande) trötthetsdimma.

TrickBrick

shutter

Nästan färdig med 6869 Quin-jet. Hawkey ser lite sur ut för att det är Black Widow och inte han som spakar...

shutter

Vilket bygge!

shutter

Byggde ihop OS-teamet. En liten avvikelse har dock smygit sig in. Vilken?

Magnus den store

Citat från: shutter skrivet 08 September 2012 kl. 21:10
Byggde ihop OS-teamet. En liten avvikelse har dock smygit sig in. Vilken?

Det bör vara bågen som du rättat till. Sen så tog väl inte Storbritannien guld i alla representerade idrotter men det är Lego som får ta på sig den avvikelsen.  ;)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Jag byggde Uruk-hai Army. Man har fått till det som tänkt med en armebyggare till Helm's Deep, fyra orcher och två Rohankillar, en med häst. Men jag tycker ändå det var lite lite att bygga, en ballista och en kort bit mur, som man hann bygga i ett reklamavbrott i Men in Black. 229 bitar för 500 spänn? Nej tack, tack och lov för Hiko, men 349 kändes också lite dyrt, det borde varit det ordinarie priset.

Mest positivt, förutom gubbarna och hästen förstås, var att den här lilla biten inte hade klistermärke, utan tryck: 2431pb243.

Joge

Idag hade jag tänkt att bygga Millennium Falcon 4504, men det blev istället ...fick använda mig av online-instruktioner eftersom jag hade sölat bort orginalet :/