Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Citat från: Pekblom skrivet 13 Augusti 2012 kl. 23:03
Bygger alldeles för lite LEGO just nu men i dag började jag på en 10212 Imperial Shuttle. Eller byggde föresten. Jag bara öppna den sorterade bitarna och sen fastna jag i beskrivningen och fantasier om MODning  ;D

Heheh.. jag har ett färdigt modkit liggande till min.. men jag har bara öppnat min kartong och petat lite..

Själv byggde jag TIE Fighter igår. (samtidigt som jag introducerade Första Star Wars filmen ( A new hope) för äldsta dottern)

Modellen är trevlig, det är ju ett ikoniskt skepp som man fått till bra. (Gillar att man skippade det blå och gick över till grått)
Lite tråkigt dock att man inte kan få till tryck på glaset ända ut i kanten. Blir lite taffligt.

Funderar på att testa att  använda gamla "tie fighter glaset" glaset även på denna Tie.. (inte för att trycket är ut i kqant där heller)

Själva bygget, tja det flöt på bra, vingarna är rätt repetitiva men jag gillar användandet av den här lilla biten
Cockpiten innehåller en del trevligt byggande med slopes,

Minifigerna kommer komma väl till pass.. ett stor plus var att jag slapp pilla dit stickers!
?

Roger Brickjet

Fast ska det vara korrekt ska det vara blått :)

Gravyking

3st Creator hus och 4st Friends butiker typ! :)
Före detta Callahan!

CityMan

Öppnar just nu 9474 The Battle ;D of Helms Deep. Äntligen!!!!  :D

Gravyking

Idag blev det 4644 som byggdes ihop med dottern.
Jag letade delar och hon byggde 2/3 tills hon tröttna.
Och oj vad ledsen pappa blev när han fick ta över byggandet. ::)
Före detta Callahan!

Skafte

Snickrade ihop en del på Helm's Deep-setet idag. Skulle sätta en brun 2x3-platta bredvid en likaledes brun 1x3-platta. Jag trodde de hade löst problemet med skiftande nyanser vid det här laget, men 1x3-plattan hade i princip samma färg som gammelbrun från innan 2004. Jag jämförde. Blä.

Tack för utrymmet.

Gravyking

Före detta Callahan!

Aqualize

"Bygger undan", dvs. plockar ur setten som stått ett tag som jag inte kommit mig för att bygga ihop.
Just idag blev det - Mini Mobile Crane
Senaste dagarna var det - Logging Truck
Nyligen fått ihop - Bucket Truck också.
Alla har åkt in i glasskåpet. Känns som jag har tillräckligt många andra delar liggandes för att kunna MOC:a.

Gravyking

Igår byggde jag 4434 och nu blev det bara ett litet 4437. :)
Före detta Callahan!

Green2

Idag har jag byggt färdig Lord of the ring set: , , ,

:::::::

Gravyking

Före detta Callahan!

grip

Blev färdig med . Ovan med Technic som man är, så tog det mig en stund, men det gör ju inget.Tvärtom! Trevlig att bygga och ser fin ut där i hyllan. Gillar fjädringen. Hm.. ska man våga sig på timmerbilen?

AndersI

Håller på med , Republic Attack Gunship. Först blåsa av dammet, sedan ta isär allting och tvätta, nu håller jag på att bygga ihop den igen...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Gravyking

Ikväll blev det 4438 som hamnade på bygg bordet. :)
Före detta Callahan!