Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

grip

Tack så mycket Magnus, för dina vänliga svar! Jag tror jag kan det :D

Skafte

Jag har idag och igår fått ihop:

X-wing Starfighter & Yavin 4. Gäsp, en mini X-vinge till, och en grön planet. Men en "ny" gubbe.

Saesee Tiin's Jedi Starfighter. Grön variant av den gamla vanliga Jedifightern, men lite andra tekniker och några av de nya bracket-delarna. Mörkgrönt är snyggt. Lite mycket klistermärken... Helgrön droid och en Dobbyjedi är nya gubbar, Tiin själv finns sedan förut.

Gungan Sub. Kul bygge med många nya bitar. Tyvärr en del dekaler här med. "Gamla" Jar Jar, men nya varianter av Qui-Gon och Obi-Wan. Och drottning Amidala. Jösses vilken figur! Lite långt ifrån en vanlig LEGOgubbe kan man tycka, med lite märklig kjoldel och ett hår från... ja outer space är inte att ta i. Pryder sin plats på en hylla, men är den lekbar verkligen?

Åsikter om fler av sommarens SW-set lär komma efterhand.

Roger Brickjet

Ja, vad är dealen med CW-figurerna? Tänkte också på Dobby när jag såg den och vad har de för konstiga horn/öron? Känner mig så gammal :)

Record

Igår byggde jag ihop . gångbart, snygg gubbe och hjälm.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Gideon

Byggde ihop min The Battle of Helm's Deep ikväll (Tack Studbringer!), synd bara att taxin till Arlanda kommer och hämtar mig kl 05 imorgon för ytterligare ett par månader borta från mitt lego :(
Gandalf Arrives rymdes dock i resväskan, får pryda mitt "home away from home" när jag kommer fram ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Lews

Idag byggde jag ihop 10212 - Imperial Shuttle. Riktigt snyggt men detta set är ju helt galet stort!   :o

Magnus den store

Idag har byggt hela 9 stycken set av . Det var ganska kluriga byggen med problemställningar såsom:
Ska tennisspelaren hålla racketen i höger eller vänster hand?
Ska gymnasten stå på bommen?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Roger Brickjet

Du kan väl testa att få gymnasten att hålla i bommens stud som TLGs egen bild visar  ;)

Magnus den store

Citat från: Roger Brickjet skrivet 13 Juli 2012 kl. 23:08
Du kan väl testa att få gymnasten att hålla i bommens stud som TLGs egen bild visar  ;)
Det är ju faktiskt det svåraste med hela setet. Jag gav upp efter några minuter.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Mattias

Fick bli en innan :) tyckte doch grävmaskinen var lite konstig och för stor men häftiga minifigs i alla fall 8)

mordatre

Byggde ihop (Loki´s cosmic cube scape). Fick hem det idag och kunde inte hålla mig.  Blev beställt från Amazon då Lego visst inte vill sälja det i Sverige.  >:(   Var väldigt nöjd med det även om största anledningen var att få tag på IronMan-figuren, men det blir nog ett set till då det var en massa användbara delar i.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Mattias

idag blev det 2 st för 250 kr ;) hittade dom för halva priset på maxi så jag slog till direkt ! ;D

lindyhep

Jag har just satt ihop 4 CMF, 2 från serie 1 och 2 från serie 2.
Och jag har fått extrabitar verkar det som.
Karatekillen hade nämligen 2 troféer :D Brukar han ha det? På bilden är det ju bara en....
Sen fick jag ett hår till trollkarlen från serie 1 ??? Han har ju hatten på på bilden och inget hår? Håret ser ut att höra hemma på tyngdlyftaren från serie 2.

Skafte

Serie 1 och 2 hade extraprylar som vilket annat set som helst. Och trollkarlen har både hår och hatt, kolla på set och inte minifig: Även racerföearen i serie 3 har ju både hår och hjälm!