Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 08 Juni 2025 kl. 00:55Byggde ihop , Himeji Castle under kvällen...
Himeji.jpg

Vad är det för intressanta lådor på hyllan under?

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 08 Juni 2025 kl. 02:27Vad är det för intressanta lådor på hyllan under?

Böcker för att förvara printade tiles:

65196
65200

Utrymmesmässigt ganska ineffektivt, men roligt.

böcker.jpg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MrUzagi

Citat från: Magnus den store skrivet 08 Juni 2025 kl. 02:40Böcker för att förvara printade tiles:

65196
65200

Utrymmesmässigt ganska ineffektivt, men roligt.

böcker.jpg

Ooh. I like. Det där behöver jag kolla närmare på vid något tillfälle. Just nu ligger alla mina tryckta bitar och bitar med applicerade stickers (tiles eller inte) lite huller om buller i en låda.

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 08 Juni 2025 kl. 02:40Utrymmesmässigt ganska ineffektivt, men roligt.

Om man kan stå ut att ha det lite besvärligare utan fiffiga marginaler mellan bitarna, får man rum med 50% fler. Får man även plats med "lösa sidor" 10x14 i "boken" och i så fall hur många?

Magnus den store

Citat från: MrUzagi skrivet 09 Juni 2025 kl. 13:11Ooh. I like. Det där behöver jag kolla närmare på vid något tillfälle. Just nu ligger alla mina tryckta bitar och bitar med applicerade stickers (tiles eller inte) lite huller om buller i en låda.

Inte löst väl?  :o

Citat från: andreaseldh skrivet 09 Juni 2025 kl. 17:26Om man kan stå ut att ha det lite besvärligare utan fiffiga marginaler mellan bitarna, får man rum med 50% fler. Får man även plats med "lösa sidor" 10x14 i "boken" och i så fall hur många?

När jag gjorde det först hade jag ett blad som satt fast i ryggen. Då var det några få ldu mellan två prints. Jag tror luftspalten är 48 ldu. Det var dock så svårt att ta loss och sätta fast tiles.

Tile book.jpg

Joyride

Ironman MK4 bust

Ryktades lite om en ny Ironman-mask i hjälmserien men istället verkar vi ha fått hålla till godo med den här bysten. Fint litet set med några intressanta byggtekniska lösningar. Framförallt är det väl bra för både plånbok och utrymme att Lego inte körde vidare på bysterna i Black Panther-storlek...

Några små playabilitylösningar, huvudet går att vrida, missilfästen på axlarna går att fälla upp och några thrustors på ryggen går att vinkla.

Ny mk4 minifig, har inte kollat närmare på hur printsen ser ut.

436 bitar - tror jag gav 599 från Webhallen.

IMG_5568.jpg
Instagram: joyride_bricks

janhansson

Byggt klart . Min dotter ville först försökta att bygga utan att öppna påsen - hon kom till steg 8, sedan fick jag ta över :) .

rymdbebis.jpg

MrUzagi

Citat från: janhansson skrivet 15 Juni 2025 kl. 23:03Byggt klart . Min dotter ville först försökta att bygga utan att öppna påsen - hon kom till steg 8, sedan fick jag ta över :) .

rymdbebis.jpg

Den är gullig helt klart. Men min fick inte stå omoddad speciellt länge. Armarna kändes ofärdiga t.ex.

Magnus den store

Idag har jag byggt Executor Super Star Destroyer. Har fått lite ledig plats på hyllorna så nu kan Årtusendefalken och Executor Super Star Destroyer samsas i samma skåp, trots att det i verkligheten skiljer 18 965 meter i storlek. På grund av böckerna var jag tvungen att byta sida på en av eskorterna.

75356.jpg
, Executor Super Star Destroyer

CopMike

Magnus den store

Citat från: CopMike skrivet 17 Juni 2025 kl. 05:57Snyggt bokstöd (y)!

Tackar, det var antingen Stormtroopers eller Gates of Argonath.

Gory-Glory

Idag har jag byggt

Lego City Emergency Ambulance

Lego City Doughnut Truck

Gory-Glory

Joyride >>> Iron Man Bust är riktigt grym  8)

janhansson >>> Den stora röda Spaceman är riktigt cool :)

Jesperrydhog

Den du inte riktigt förstod. Det är en liten skateboard ramp. Lego City Emergency Ambulance