Lego på köpet - Ihop med tidning eller liknande "Cross promotion"

Startat av Nextuz, 13 Januari 2011 kl. 12:16

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

Citat från: KizzE skrivet 26 Juni 2013 kl. 18:42
Citat från: lindyhep skrivet 26 Juni 2013 kl. 18:39
Veckans Kalle Anka innehåller en Lone Ranger polybag, 30260. Har inte tittat närmre på den för prenumerationen är visst barnens..... (och morfar betalar så jag tror inte jag skall norpa polybagen ::) )

Gäller det även om man köper tidningen i butik ?
Japp, det brukar det göra.
Som "lindyhep" skriver så brukar den dock komma ut någon dag senare...
Någon som har koll på när den dyker upp i butikerna?

Gray

Har för mig att Kalle brukar släppas i butik på tisdagar eller onsdagar, medan prenumeranter får hem den i brevlådan i slutet av veckan innan.

Har någon varit och kollat i butik?

KizzE

Citat från: Gray skrivet 27 Juni 2013 kl. 17:55
Har för mig att Kalle brukar släppas i butik på tisdagar eller onsdagar, medan prenumeranter får hem den i brevlådan i slutet av veckan innan.

Har någon varit och kollat i butik?

Attans, jag glömde ju göra det idag! Får kolla imorgon!!!

Gray

Jag var just och kollade, i två olika butiker, och dom hade den inte så jag antar att LEGO-numret kommer ut i butikerna nästa vecka, tisdag eller onsdag. Vilket ju är rätt logiskt då filmen har Sverigepremiär nästa fredag.

Kwagge

Måndag el tisdag kommer Kalle. Beror på vilken dag man har leverans av från Tidsam...

mordatre

Plockade en Kalle idag med Lone Ranger polybagen. Synd att figuren är så menlös att ha fler än en av. 2st silvriga revolvrar medföljde i alla fall.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Magnus den store

Citat från: mordatre skrivet 01 Juli 2013 kl. 19:35
Plockade en Kalle idag med Lone Ranger polybagen. Synd att figuren är så menlös att ha fler än en av. 2st silvriga revolvrar medföljde i alla fall.

Om man dessutom köper resterande seten får man 7 exemplar av karaktären i två upplagor. Tror inte att barn bryr sig så mycket om det.  Föredrar polybags med något ovanligare figurer. Jag har behållit två till mig själv. Resten har jag skänkt bort till mindre bemedlade (barn).
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

shiftaltcmd

Första gången jag reagerat på att samma bit kom i två varianter.
Två stycken Plate, Modified 1 x 2 with 1 Stud 3794 och två stycken Plate, Modified 1 x 2 with 1 Stud with Groove 3794b
Blev väldigt tydligt när det var fyra stycken som skulle sitta bredvid varandra.

Vibora

McDonalds kommer att ha muggar med motiv från The Lego Movie i Happy Meal mellan 7/2-6/3.

Risgrynsgrot

Fick hem senaste numret av Kalle Anka i brevlådan idag, det följde med en polybag från The Lego Movie - närmare bestämt Super Secret Police Enforcer: http://brickset.com/sets/30282-1/Super-Secret-Police-Enforcer

Tittade på lokala ICA men de hade inte fått in tidningen än. Sen vet jag inte om jag bara får för mig men har någon känsla att de bara har med leksaker i premumerationstidningarna nu, har jag fel?

Annars ett helt okej set för pengarna, en del bra bitar.  :)

cptCalavera

Oh, den lär man ju plocka upp. Att Kalle Anka nästan alltid är värd pengarna i sig skadar ju inte :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Kwagge

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 07 Februari 2014 kl. 20:46
Fick hem senaste numret av Kalle Anka i brevlådan idag, det följde med en polybag från The Lego Movie - närmare bestämt Super Secret Police Enforcer: http://brickset.com/sets/30282-1/Super-Secret-Police-Enforcer

Tittade på lokala ICA men de hade inte fått in tidningen än. Sen vet jag inte om jag bara får för mig men har någon känsla att de bara har med leksaker i premumerationstidningarna nu, har jag fel?

Annars ett helt okej set för pengarna, en del bra bitar.  :)

Måndag/tisdag kommer tidningen i affären

wallbeeek

Var och handla på ICA Maxi, tidningen hade dem men man fick inget Lego med!