Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

McLaren MP4/4 Formel 1

Startat av Tufs, 07 maj 2012 kl. 13:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Citat från: Myko skrivet 08 maj 2012 kl. 19:52Kul att se utvecklingen, skulle inte en 50950 passa till fronten nu?

Eller till och med en 61678.

Citat från: Skafte skrivet 08 maj 2012 kl. 20:27Feta fingrar på liten telefon... skall det vara förstås!  :-[

:P
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Om du kan vänta till på torsdag kan jag skicka en (beställde visst ett gäng på BL för att... ja det var kanske för att det var en ny bit) om du PM:ar din adress. Som plåster på såren för att jag ställer till det i din F1-tråd...

Tufs

Citat från: Ras 74 skrivet 08 maj 2012 kl. 20:30
Citat från: Myko skrivet 08 maj 2012 kl. 19:52Kul att se utvecklingen, skulle inte en 50950 passa till fronten nu?

Eller till och med en 61678.

Tack! Det ser ännu bättre ut med den, då den är lite tunnare. :)

Citat från: Skafte skrivet 08 maj 2012 kl. 20:33
Om du kan vänta till på torsdag kan jag skicka en (beställde visst ett gäng på BL för att... ja det var kanske för att det var en ny bit) om du PM:ar din adress. Som plåster på såren för att jag ställer till det i din F1-tråd...

Det vore hemskt snällt! :) Jag har den bara i mörkgrå från set 4434-1.

Tobbe Arnesson

är inte billigaste setkällan, kostar en tia mindre (på hiko.se) och innehåller som bonus dessutom sex stycken istället för bara en.  ;)
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Har du lust att göra en ny LDD modell nu när du verkar ha moddat färdigt och lägga ut zip filen till den här?
Eventuellt PM:a mig den??
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 maj 2012 kl. 07:52
är inte billigaste setkällan, kostar en tia mindre (på hiko.se) och innehåller som bonus dessutom sex stycken istället för bara en.  ;)

Jag gjorde inte Bricklinksökandet ordentligt. Kollade bara vilket set det var färst bitar i. Men nu löste det sig på ett ännu enklare sätt, eller hur?

Tobbe Arnesson

Tufs

Citat från: Ras 74 skrivet 09 maj 2012 kl. 08:21
Har du lust att göra en ny LDD modell nu när du verkar ha moddat färdigt och lägga ut zip filen till den här?
Eventuellt PM:a mig den??
Jo, det kan jag nog göra. Men jag vet inte vart jag kan ladda upp den någonstanns.

mechamike

Hit? till forumet.. har för mig att LDD filer är godkända.
?

Tufs

Jag har bifogat en LDD fil på hur bilen ser ut just nu i detta inlägg. Den innehåller för närvarande 56 bitar (utan förare), det är 4 bitar mindre än första versionen (utanförare) jag lade upp här.

Tufs

Jag får tacka Skafte för denna fina lilla bit som han donerade åt min lilla bil.

Så nu ser bilen ut så här för tillfället.

Jag vet inte mycket mer jag kan göra för att få den mer lik den riktiga bilen.

Jag har för övrigt börjat på en Ferrari F150, för er som är intresserade.

Tobbe Arnesson

Den är riktigt snygg den där faktiskt! Nu får du bygga den lite konkurrenter och sen Monaco i samma skala.  ;D

Tufs

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 11 maj 2012 kl. 05:55
Den är riktigt snygg den där faktiskt! Nu får du bygga den lite konkurrenter och sen Monaco i samma skala.  ;D

Det kan vara något att fundera på. :)

Jesperallen

Snyggt, gillar när man får till detaljer i liten skala!
Kul att se utvecklingen på ett bygge i en sån här tråd, härligt med den kreativitet och engagemang som visas.

Woodpicker

Det ser ju riktigt bra ut, som tidiga talare sakt så är det kul att se förändringar efter tips andra! :)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)