Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Monster Fighters i bilder

Startat av micke, 29 April 2012 kl. 13:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Den där hamnade högt upp på min önskelista... Att konvertera denna till en Modular var ingen dum idé.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

sandpeople

WOW! Vilket jäkla bygge!
Är det bara jag eller blir priset per bit riktigt bra?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

WordArtist

I vilka butiker kan man hitta detta tema?

Magnus den store

Citat från: WordArtist skrivet 12 Juni 2012 kl. 22:04

Vad jag vet är temat inte släppt i Sverige än, så finns den i butik är den importerad. Det lär väl dyka upp i de flesta välsorterade butiker. Webhallen har för avsikt att sälja den.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Record

Citat från: WordArtist skrivet 12 Juni 2012 kl. 22:04

Brixit har några set, dom finns med i "vart kan man köpa lego" tråden har på forat.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Selander

Pick-up:en på skivspelaren sitter monterad så att skivan ska snurra moturs.... undrar om det var meningen  ;D
jag skulle ha bytt plats med pick-up & tratt-högtalaren, men det kanske ska vara lite udda & spooky i ett sånt här set....

shutter

Jag var sugen på att bygga modular redan när jag såg slottet 9468. Med detta nya set blir det mer privärt att göra det ;D

Gray

Priset på Haunted House blir i Sverige (enligt LEGO.com):

1999 kr

Samma pris som självaste Town Hall-settet (som har 700 fler bitar och två fler minifigurer).

..så då blev det ju ingen Haunted House för mig trots allt.

Carl T

Citat från: Gray skrivet 16 Juni 2012 kl. 15:06
Priset på Haunted House blir i Sverige (enligt LEGO.com):

1999 kr

Samma pris som självaste Town Hall-settet (som har 700 fler bitar och två fler minifigurer).

Det var ett förfärligt pris. Nästan skrämmande. Så passande.

Det kommer att vara betydligt billigare i Storbritannien. Synd att det släpps 1/9 när jag åker hem från en workshop i Cambridge 31/8.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

SuperMario

Citat från: Carl T skrivet 16 Juni 2012 kl. 16:08[...]
Det kommer att vara betydligt billigare i Storbritannien.
[...]
Ja, djävlar! Endast 119,99 £!

Gray

Synd att man inte har någon nära kontakt i England som kunde köpa ut en och skicka hit..

Carl T

Citat från: Gray skrivet 16 Juni 2012 kl. 18:49
Synd att man inte har någon nära kontakt i England som kunde köpa ut en och skicka hit..

Jag har en kollega som jobbar i Cambridge varannan vecka. Jag funderar på att be honom, men jag vill samtidigt inte ge honom en massa jobb.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

lindyhep

Citat från: SuperMario skrivet 16 Juni 2012 kl. 18:36
[...]

Ja, alltså, man kan ju komma undan billigare inkl. resa till London då jmf med de 1999.

Carl T

Citat från: lindyhep skrivet 16 Juni 2012 kl. 19:25
Citat från: SuperMario skrivet 16 Juni 2012 kl. 18:36
[...]

Ja, alltså, man kan ju komma undan billigare inkl. resa till London då jmf med de 1999.

Det förutsätter att man står ut med att dumpa lådan, alternativt förvandla den till en form som ryms i ett handbagage. :)

Kollade just biljettpriser helgen 8-9/9. 722 kr CPH-STN tur och retur med Easyjet, plus 216 kr för biljett härifrån till/från CPH. Till det kommer biljett från STN till/från någonstans. Men visst, det går att få det billigare om man t.ex. flyger med Ryanair (ptvi ptvi ptvi) från rätt flygplats och lyckas undvika alla extraavgifter. Ska man ha mer ett ett par hus så kan det löna sig riktigt bra, särskilt om man ändå ville ta en weekend i London (eller på Stansted etc). :)