MOC: Al-Khazneh eller "My third wish"

Startat av Skafte, 19 April 2012 kl. 19:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Grattis Skafte! Riktigt bra jobbat!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

micke

Stort grattis till en jättebra prestation, så bra placeringar i bägge tävlingarna, wow
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mechamike

Citat från: Skafte skrivet 02 Maj 2012 kl. 18:00
Tack alla! Galet att vinna i båda kategorierna...

Citat från: Skrytsson skrivet 02 Maj 2012 kl. 17:08
Trodde först du hade kommit 1:a i båda tävlingarna när jag såg förstasidan.

Ser du, Mechamike? Precis vad jag sa!  :P

I mina ögon är du alltid nummer 1 Skafte!   :-*   ;)  Dessutom var det väl åtminstone lite kul att stressa Skrytsson med att en annan Swebrickare  gjort om hans bedrift :) 
?

Jesperallen

Tie Fighter

Stigge72

Grattis Skafte!

När jag såg rubriken på förstasidan, så var min första tanke att Dressman kommit till Gotland... :P

Skafte

Citat från: stigge72 skrivet 03 Maj 2012 kl. 19:20
När jag såg rubriken på förstasidan, så var min första tanke att Dressman kommit till Gotland... :P

Haha, det har vi haft i flera år!

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 03 Maj 2012 kl. 19:39
Citat från: stigge72 skrivet 03 Maj 2012 kl. 19:20

Haha, det har vi haft i flera år!
Det var min andra tanke. ;)

Skafte

God fredag, Swebrick!

Med anledning av "River du dina MOC-ar eller inte"-tråden började jag allvarligt fundera på att plocka isär den här igår kväll. En timme senare låg en stor mängd högar med beige och mörkbeige på mitt sorteringsbiljardbord och en idé dök upp i min hjärna.

Jag utlyser härmed en helgtävling på Swebrick som börjar nu och slutar vid midnatt på söndag 14/10 (svensk tid). Skicka ett PM till mig med din gissning hur många bitar det är (var) i MOC:en. Det är tillåtet att titta på Flickr-bilderna också, om man nu tror att man är hjälpt av det. (Delarna i anden räknas inte, men de andra minifigurerna).

För tydlighetens skull är rätt svar den siffra jag kom fram till när jag idag räknade bitarna och la dem på rätt plats med sina likadana kompisar i sorteringslådorna, men jag tror det skall stämma, jag har inte stulit bitar från den sedan bilderna togs. Om två eller fler deltagare gissar helt rätt eller lika långt ifrån rätt svar, vinner den som skickade sitt PM först.

Ett enda pris, och det är valfri minifigur eller nyckelring (OK, utom General Grievous) från min säljtråd, eller bland mina collectible minifigs (länk i säljtråden till dem). Om vinnaren kommer till Göteborgseventet tar jag med priset dit, annars postar jag förstås.

Tävlingen är sanktionerad av Swebricks ordförande.  8)

Trevlig helg och lycka till med era gissningar!  :)

Skafte

Mindre än tre timmar kvar på gissningstiden!

:)

Skafte

Tiden är ute och till skillnad från alla segpottor jag verkar ha att göra med för närvarande (ingen här, men i allmänhet) tänkte jag redan nu ta och avslöja hur det gått.

Rätt svar var 2211 bitar.

16 Swebrickare gissade, och närmast var ingen mindre än swestar, som trodde att det var 2283, klart närmast! Swestar, gå in och titta i min säljtråd vilken minifigur/nyckelring du vill ha och meddela mig adress! Alla andra, gå in och titta vad ni vill att jag ska ta med till Göteborg!  ;)

Hoppas ni hade kul, det hade jag. Nedan en bild med MOCen sorterad...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram