Egna byggen i 60-tals-legosystemet Modulex

Startat av Mattan, 06 April 2012 kl. 03:01

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Precis med svept bakkant uppstår inget hörn mellan golv och vägg och ger illusionen av att det saknas horisont.
Vägg och golv flyter ihop och djupet blir oändligt/odefinierbart.
?

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 April 2012 kl. 14:29
Inte bocka, tanken är att ha ett mjukt svep vilket är lätt med dess egna flexibilitet.

Ahh du menar så... Meeen.. kör på polykarbonat ändå... den skivan kan inte gå sönder som akryl.. :/

Mattan

Två nya modulexbyggen. Är väldigt intresserad om någon har Modulex att sälja.

Jesperallen

Snyggt! Gillar öarna skarpt, speciellt röken från vulkanen.

stej123

Riktigt snygga byggen allihop Jag gillar "skulpturer"  i stort sett byggda enbart av 2 x X-bitar :)

Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Gideon

Jättesnygga byggen, särskilt med tanke på det begränsade urvalet bitar!

När det nu redan varit lite offtopic med det fototekniska tänkte jag bara slänga in en liten iakktagelse: Det verkar som du komprimerade de senaste bilderna ett uns för mycket när du gjorde dem till jpeg, det är synd att det fina jobbet med att klippa loss från bakgrunden tar stryk av att det blir artefakter kring kanterna. I och för sig är det snällt mot oss med dåliga uppkopplingar med små bilder, men några steg upp på skalan skadar inte ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Mattan

Tack för alla fina kommentarer! Gideon du har så rätt, de är på tok för komprimerade. Jag har laddat ner dem från mitt legoalbum på Facebook. FB komprimerar bilderna rätt hårt. Som belöning för din skarpa blick skickar jag här upp tre utomhusbilder på mannen i kostym i en mer skonsam komprimering. En passande kommentar till sista bilden: "Av bitar är du kommen. Bitar skall du åter bli."

Gideon

Aha då förstår jag! Inte första gången fb sabbar bilder på det sättet...
På något vis så är gubben i kostym så klockren, känns som han kommer från den tiden då dessa bitar var nya :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Silence101

Mycket snyggt. Det här med att bygga med "standardbitar" är en konst i sig. Att få till något så här snyggt med sådana bitar är mycket imponerande. Tummen upp :D
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Mattan

Nu var det ett tag sedan jag hann bygga Modulex. Igår blev figuren färdig. Låt mig presentera Frank den förskräcklige. Jag ber om ursäkt för den något hårdkomprimerade bilden, jag har i skrivande stund inte arbetsfilen tillgänglig.

Och är det någon som har Modulex hemma och har tröttnat på det som vill jag gärna köpa.

Nextuz

Citat från: Mattan skrivet 20 September 2012 kl. 17:24
Nu var det ett tag sedan jag hann bygga Modulex. Igår blev figuren färdig. Låt mig presentera Frank den förskräcklige. Jag ber om ursäkt för den något hårdkomprimerade bilden, jag har i skrivande stund inte arbetsfilen tillgänglig.

Och är det någon som har Modulex hemma och har tröttnat på det som vill jag gärna köpa.
Snyggt :D
Ställ gärna nått i Lego bredvid så man ser skillnaden i storlek =)

Mattan

Ja, det är ingen dum idé. Fler har påpekat det. Tack!

Tobbe Arnesson

Bwahahahaha! Kanonbygge! Hulkstein eller Frankenhulk?
Blogg: Robotkampen

AntonYmer

Citat från: Mattan skrivet 20 September 2012 kl. 17:24

Sweet! Frankensteins Hulk! :)

Jag har Modulex. Ett par kilo. Används inte. Jag hade en plan en gång i tiden. Planen dog också. Om du hämtar det så är det gratis. (Linköping)