1940-talet - Svampen & Spårvagn!

Startat av Skrytsson, 04 April 2012 kl. 21:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Om lite drygt en månad kommer jag tillsammans med Spårvägsmuseet i Stockholm ha äran att presentera en utställning; nämligen LEGO-modeller av några spårvagnshistoriska Stockholms-ögonblick.

Utställningen kommer att bestå av fyra stycken Lego-skapelser, speciellt skapade av mig åt Spårvägsmuseet för denna utställning.

Men redan nu tänkte jag ge er en liten förhandstitt på en av modellerna. "1940-talet - Svampen & Spårvagn" är den fysiskt minsta, och kanske den minst imponerande av byggena. Scenen utspelar sig intill Svampen (Stureplan, Stockholm) under rusningstid en vanlig vardag på 1940-talet.

Dessa tidpunkter i historien (och framtiden) kommer gestaltas.

Referensbilder i slutet av inlägget.

Notera den tidsenliga reklamen  :D

Referensbilder:

Kommer ni på utställningen?

shutter

Ja du Gabriel, vad ska jag säga? Du tar liksom LEGO till en ny nivå ;)

insurrection

Sirre

Riktigt, riktigt snyggt!

Om den här var den minst imponerande kan jag knappt bärga mig att se de andra! (Särskilt år 2050!) ;D

AndersI

Det har väl sagts förut, men det tål att sägas igen: Du är ingen Lego-byggare, du är en Lego-konstnär!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Superkalle

Aj, aj, aj vad bra det blev.

Hur länge pågår utställningen?

mordatre

Inte för att spårvagnar är min största hobby men du bör ju posta de övriga här så småningom så vi får se dem. Grymt hög klass. Vill också gärna se år 2050.  :D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Record

Gillar den skarpt, mycket bra gjort, du är sagolikt skicklig på att få till känsla i dina byggen.

skall bli kul att se hur 1890 gestaltar sig..
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jesperallen

Som vanligt helt fantastiskt! Spårvagnarna är riktigt bra. Det enda jag tänker på är om inte de mörkgrå tilesen skulle gå in under det ljusgrå upphöjda skiktet, men det är ju bara småsaker. Härligt bygge!

Tie Fighter

Cleant och snyggt bygge som vanligt.

de Gothia

Oj vad snyggt det är! Om detta är det bygge du är minst imponerad av Skrytsson så är jag redan imponerad av dina nästa skapelser! (Frontpaged på EB igen!!Hur många ggr är det nu du blivit det? ;))

Sollan

Så snyggt! Med en så bra stämning och känsla!
Spårvägsmuseet är trevligt i sig, med den här utställningen blir ett besök ett måste.

Silence101

Oj oj oj, så tjusigt. Mycket snyggt.
Väntar spänt på fortsättningen.
Toppklass
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Skafte

Stilrent, skön stämning! Filmaffischen daterar scenen till sent 1948 eller 1949...

dalle

Vilken fullträff, igen. Du har verkligen gjort dig ett namn.
Du får bjuda in oss på vernisagen. :)