1940-talet - Svampen & Spårvagn!

Startat av Skrytsson, 04 April 2012 kl. 21:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Snyggt som vanligt! Gillar spårvagnarna bäst.

NIN777

Bara att stämma in i lovsången....snyggt som vanligt!

Stigge72

Snyggt som vanligt, känns som att det börjar bli dags att besöka Spårvägsmuseet igen, var längesen nu...

Jag är inte först att fråga, men lite mer exakt pågår utställningen, och så vill vi (iaf jag) såklart komma på vernisagen.

Ett par småsaker bara...
Den klassiska Stockholmsmustangen (A25) har 3 dörrar bak (och 1 fram och 2 på mitten, men de såg rätt ut).
Kan vara lite svårt att se på svartvita bilder, kanske, men hela taket är ljusgrått, dvs nästan ända ner till fönstren.

micke

Riktigt bra Skrytson, väldigt likt orginalet
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

prah

Ser jättebra ut! Du har verkligen fångat känslan :D
Prah

Skrytsson

Vad kul att ni gillar det!  :D

Citat från: Sirre skrivet 04 April 2012 kl. 22:10
Om den här var den minst imponerande kan jag knappt bärga mig att se de andra! (Särskilt år 2050!) ;D

Vid närmare eftertanke så är det nog 2050-modellen som är minst imponerande, tyvärr  :-\ Förhoppningsvis är den nog ändå okej. 2012- och 1890-byggena är i en klass för sig, i alla fall enligt min mening. 1890-modellen är allra bäst - den kommer ni vilja se i verkligheten vill jag lova!  :)

Citat från: Superkalle skrivet 04 April 2012 kl. 22:52
Hur länge pågår utställningen?

Det finns inget bestämt slutdatum ännu. Om utställningen blir populär (vilket både jag och Spårvägsmuseet hoppas och tror) kommer den sannolikt pågå under mer än ett år.

Citat från: Jesperallen skrivet 05 April 2012 kl. 06:46
Det enda jag tänker på är om inte de mörkgrå tilesen skulle gå in under det ljusgrå upphöjda skiktet, men det är ju bara småsaker.

Jo, det var väldigt bökigt att få ihop den vinklade vägen till spårvagnen. I botten är det baseplates - de mörkgrå tilesen sitter direkt på plattorna. Ljusgrå SNOT-partierna sitter på baseplattorna mha headlights utplacerade här och var (under minifigurernas ben).

Citat från: dalle skrivet 05 April 2012 kl. 09:24
Du får bjuda in oss på vernisagen. :)

Jag ber om att få återkomma gällande vernissagen  :)

Citat från: de Gothia skrivet 05 April 2012 kl. 07:49
(Frontpaged på EB igen!!Hur många ggr är det nu du blivit det? ;))

Ja, vad kul  :) Detta är femte gången jag är på EB FP totalt, tredje gången för i år.

Etzel

Snyggt som bara den!
Gillar också färgskalan på bygget, med gråskala och sepiatoner och så en liten färgklick på spårvagnarna.  :)
Ser fram emot nästa!

Selander

Teabox

Snygg. Ska bli kul att få se de andra.

Eva

Man blir alltid imponerad av dina byggen! Du är verkligen en lego konstnär som någon skrev tidigare. Utställningen vill man absolut se.. :-D

styrbjörn

Snyggt! Det måste man komma och titta på!

jalex

Riktigt imponerande och vackert bygge! Ser riktigt bra ut. Men det enda jag undrar över, som stigge72 skrev, är varför taket inte är mörkgrått som i fotot? Utställningen måste jag komma och kolla på!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

mechamike

Jag vet inte hur Skrytson tänkt, men ibland när man bygger modeller* så måste man ändra i färg för att få samma uppfattning av originalet som modellen.  Jag tycker det vita representerar det ljusgrå bra. med ljusgrått istället för vitt hade nog vagnarna känts för mörka på toppen.

(*Jag byggde en gång en Gripenmodell som jag målade med rätt färg (fick en burk från en som jobbade i Saabs målari).. modellen såg helt fel ut trots att det var samma färg som orginalet) Fick måla om den i en ljusare kulör.
?

jalex

Ja det är sant, det är nog bra jämnvikt mellan ljust och mörkt nu. Mer grått på taket hade nog bara stört den jämnvikten.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

styrbjörn

Vilket datum börjar utställningen?