Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lokalbuss driven på biogas (Skelleftebuss)

Startat av stej123, 28 mars 2012 kl. 00:07

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Som utlovat i tråden med min dubbeldäckare så kommer nu ännu en buss. Det här är en biogasdriven lokalbuss som trafikerar vägarna inne i Skellefteå stad. Även denna buss går att ta isär och har inredning.















Referensbilder:




stej123, on Flickr

Superkalle

Snyggt jobb. Jag gillar särkilt att den har så bra proportioner.

Riktigt schysst med inredning också  :)

Woodpicker

FÖRST vill jag säga att dubbeldäckarn är grym! (trots vissa brister)
MEN...Detta var helt klart en fullträff i mitt tycke & smak! :D
Alla faktorer som t.ex, proportioner, färger och detaljrikedom!

Mycket fint bygge!! :)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Jesperallen

Håller med om att det här var riktigt snyggt!

Silence101

Denna var riktigt snygg ( dubbeldäckaren också )
Men som redan sagts så är proportionerna bättre på denna.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

AndersI

Mycket bra avbildning! Synd bara att Skelleftebuss tycks platsa i tävlingen "Sveriges fulaste bussfärger" (i alla fall i mina ögon).

Och finns det något tråkigare än bakändan på en modern buss? Bygg i stället en gammal postdiligens av "Skvader"-typ och njut av linjerna och variationen  ;)
http://www.jvbk.nu/buss/postbuss/skvader.html

mordatre

Tycker färgerna är snygga, speciellt på Legoversionen, som förövrigt är riktigt bra gjord.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Linus Damberg

Citat från: mordatre skrivet 28 mars 2012 kl. 21:17
Tycker färgerna är snygga, speciellt på Legoversionen, som förövrigt är riktigt bra gjord.
Håller med fullständigt!!1 :)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

stej123

Citat från: AndersI skrivet 28 mars 2012 kl. 08:17
Mycket bra avbildning! Synd bara att Skelleftebuss tycks platsa i tävlingen "Sveriges fulaste bussfärger" (i alla fall i mina ögon).

Och finns det något tråkigare än bakändan på en modern buss? Bygg i stället en gammal postdiligens av "Skvader"-typ och njut av linjerna och variationen  ;)
http://www.jvbk.nu/buss/postbuss/skvader.html

Citat från: mordatre skrivet 28 mars 2012 kl. 21:17
Tycker färgerna är snygga, speciellt på Legoversionen, som förövrigt är riktigt bra gjord.

Citat från: Lindam1115 skrivet 28 mars 2012 kl. 21:20
Citat från: mordatre skrivet 28 mars 2012 kl. 21:17
Tycker färgerna är snygga, speciellt på Legoversionen, som förövrigt är riktigt bra gjord.
Håller med fullständigt!!1 :)

Jag tycker lokalbussarna är rätt snygga faktiskt, mycket snyggare än t.ex. de ljusblå i Umeå. De flesta lokalbussarna jag sett har varit tråkigt enfärgade blå, röda eller gula, jag tycker att Skellefteås bussar piggar upp lite :) . Norrlandskustens nya design på bussarna gillar jag egentligen inte, då var de äldre snyggare enligt mig.

AndersI

Jag finner mig nerröstad  :D Men jag tycker i alla fall inte att den gröna bakänden matchar de övriga färgerna. Skulle varit mycket snyggare med gult, t.ex.

stej123

Citat från: AndersI skrivet 29 mars 2012 kl. 10:43
Jag finner mig nerröstad  :D Men jag tycker i alla fall inte att den gröna bakänden matchar de övriga färgerna. Skulle varit mycket snyggare med gult, t.ex.

Det är endast biogasbussarna som är gröna i bakändan, de "vanliga bussarna ser ut så här. Den gröna färgen ska signalera miljövänlighet och biogasbussarna fick en del uppmärksamhet då de kom eftersom de var bland de första(?) i sitt slag i Sverige.

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

AndersI

Citat från: stej123 skrivet 29 mars 2012 kl. 11:10Det är endast biogasbussarna som är gröna i bakändan, de "vanliga bussarna ser ut så här.

Mycket bättre  ;)

Stevex

När ja åkta buss ofta till skolan på vintern var det ju inte kul att åka dom där, var ju inte bara en gång den vägrade starta. Skitbussar men fula är dom då inte, varken dom riktiga eller din lego version :)

Wineyard



Kul att se något hemifrån! Men tar de verkligen kontanter fortfarande?  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.