Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tank 1.1

Startat av Wineyard, 19 Mars 2012 kl. 07:27

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

I december publicerade jag denna tank:

Jag har nu modifierat den och här är resultatet:

by Ichthuz, on Flickr
De största designskillnaderna är att denna är lite bredare, något lägre och är mer detaljrik. Interiören, play-featuresna och att den är byggd i tre moduler har i princip behållits från den tidigare versionen. Min största inspirationskälla för modifieringen har varit den klassiska Tiger I tanken, men det är långt ifrån en regelrätt kopia.

Tie Fighter

Ja den är mer detaljrik men samtidigt renare, snyggt bygge!

mordatre

Snygga förbättringar även om den första var cool den med. Nu behöver du ett diorama till den.  8)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

42Hz

Citat från: mordatre skrivet 19 Mars 2012 kl. 08:42

Snygga förbättringar även om den första var cool den med. Nu behöver du ett diorama till den.  8)

+1!

=)
//Harri

Superkalle

Jag gillar avslutningen på kanonröret med 1x1 Technic Brick.
Men den fanns ju med redan på första versionen  :D

janimakaj

gillar den nya skarpt. den är renare i desinen och snyggare dock tycker jag de första mini-figsen var coolare och gav mer drama och karaktär i själva bilden. men desinen är riktigt snygg :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

SuperMario

Verkligen fin, den här versionen är ännu bättre!!

Och krigsmiljö kring den, med sönderskjutna hus och dyl., skulle passa bra.

shutter

Gillar SNOT-arbetet. Man ställer sig frågan, är detta LEGO? :D

Jesperallen

Gillade den första rikktigt skarpt men den nya versionen är helt klart ännu bättre!

Skrytsson

Snyggt. Proportionerna på den nya ser bättre ut (lägre på höjden än gamla versionen). Jag gillar vitbalansen bättre på de senare bilderna. Sen måste jag ju också förstås säga att de nya figurerna är klart bättre  ;)

Barbaroux

Jag gillar båda versionerna skarpt. De får mig att tänka på den gamla underbara filmen "Kellys hjältar". Den första påminner lite om en Sherman tank och den andra är mer lite en Tiger. Tycker du kan bygga ett diorama med Kellys hjältar som tema.

robban

Riktigt snygga båda två men gillar den nya mäst, fast fattas det inte ett hjul i mitten?

Annars riktigt snygg. gillar sånt där WWll.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Selander

Instämmer med Barbaroux:  den första har Sherman gener - och den andra är mer lik Tigern.

Stigge72

Snygg!
Ett Kellys hjältar-diorama vore kul att se.

Wineyard

Tack för alla kommentarer
Citat från: Skrytsson skrivet 19 Mars 2012 kl. 20:13
Jag gillar vitbalansen bättre på de senare bilderna. Sen måste jag ju också förstås säga att de nya figurerna är klart bättre  ;)
Mina fotokunskaper sträcker sig dessvärre inte ens över ordet vitbalans  ??? - men även jag tycker att de ny fotona är snyggare!
Väntade bara på att du skulle säga något om figurerna :P
Citat från: Barbaroux skrivet 19 Mars 2012 kl. 20:27
Jag gillar båda versionerna skarpt. De får mig att tänka på den gamla underbara filmen "Kellys hjältar". Den första påminner lite om en Sherman tank och den andra är mer lite en Tiger. Tycker du kan bygga ett diorama med Kellys hjältar som tema.
Jag kommer nog att försöka mig på ett diorama i framtiden, men jag har dessvärre inte sett filmen.
Citat från: robban skrivet 20 Mars 2012 kl. 08:55
Riktigt snygga båda två men gillar den nya mäst, fast fattas det inte ett hjul i mitten?
Jag funderade ett tag på att sätta dit ett, men jag tycker det blev bättre med ett litet mellanrum. Tanken är egentligen att jag i framtiden ska byta ut hjulen mot 43898, men i dagsläget har jag inte tillräckligt många. Men du har rätt, det ser lite märkligt ut.