The summoning of the Sea serpent

Startat av Teabox, 10 Mars 2012 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Äntligen kan jag presentera något jag började skissa på i September. Jag blev färdig med skissen först i December och därefter fick jag inte ihop alla bitarna förrän i Februari. Så det har tagit mig en väldans tid att få ihop det här :P Jag har tagit mig tid till att sätta ihop en liten serie som ger lite handling runt grundscenen jag byggt ihop. Hoppas den uppskattas :)

Här är grundscenen utan ljudeffekter :)

I det här bygget har jag valt att använda mig av starka färger för att efterlikna trycket i de serier som jag läste när jag var liten.

Jag är glad att jag lyckats få till en drake med "vanliga" bitar och inte behövt använda mig av några Bionicles bitar. För er som undrar så har draken bara en rörlig led i sin kropp, där huvudet möter resten av kroppen. Draken är med andra ord fast i den kroppsställningen den har.

Jag var orolig när jag satt i LDD att jag byggde något som skulle vara väldigt ömtåligt och svårt att sätta ihop. Trots en del svaga punkter så blev konstruktionen bättre än jag hade vågat hoppas på :)

Texten till serien skrevs ihop tillsammans med min sambo.

Lite fler bilder

The summoning of the Sea serpent by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

The summoning of the Sea serpent by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Skafte

Wow, Skrytsson-klass!  ;)

Jätteläcker skapelse, mycket noggrant byggt! En grej jag reagerade på var splasheffekten, som ser lite symmetrisk ut, kanske det går att bråka till den lite för att få ett mer kaosigt utseende på vattnet? Men som serie-vatten ser det ju helt rätt ut!

En annan tanke som slog mig när jag såg din trollkarl var att Gandalf i LotR-seten verkligen skulle behöva en speciell stav...

Harry Coma

Wow!

Väldigt fint bygge.
Båten är helt underbar. :)

Najs med röd orm istället för förväntad blå/grön.  ;D

Jesperallen

Grymt!
Båten är riktigt bra, splaschet också men jag håller med om att det kan vara lite mer oregelbundet.
Riktigt kul att se!

Tie Fighter

Nice! men jag ville se hur serien slutade. :)

SuperMario

WOW! Detta bygge gillar jag starkt!!
Riktigt snygg MOC och imponerande att du inte övergett detta trots den långa tiden från idé till genomförande.

micke

Riktigt snyggt bygge, vilken uthållighet att inte bara droppa det när du stötte på "problem"
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Sollan

Väldigt snyggt o kul! Gillar roddbåten! Hur slutar det  :o :D

AndersI

Riktigt snyggt - men Hallå! Hur gick det för grabben? Du kan ju inte bara lämna honom och oss sådär.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nextuz

Citat från: AndersI skrivet 10 Mars 2012 kl. 15:59
Riktigt snyggt - men Hallå! Hur gick det för grabben? Du kan ju inte bara lämna honom och oss sådär.

ABS är gott sa draken :P

tellblom

Snyggt jobbat Teabox,Draken är väldigt bra, gilolar att du byggt den av "vanliga" bitar....

Superkalle

Häftig serie  :)

Jag gillar främst när draken dyker upp och gubbarna flyger bakåt. Riktigt coolt  8)

Sedan tycker jag det är fräckt att du kloss-byggt båten, och inte använt en av de färdiggjutna.

Vi börjar få ihop ett antal riktigt coola byggen här på Swebrick nu...

Tommy_la

Härlig sekvens! Nästan så jag själv blev lite skraj när draken swoshade upp.

Ekan känns inspirerande för mig.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Teabox

Tack för de fina orden :)

Tittade först på att använda mig av den färdiga båt-biten. Gav upp iden av två skäl. Det först är för att båten inte går att trycka helt på en basplatta. Fören måste ligga mot tiles. Det andra är för att jag mycket lättare kan få vattnet tätt emot skrovet med egen design.

Hur det går för grabben tänker jag låta vara öppet för var och en att fantisera om :)

Stigge72