Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Naturkatastrof!

Startat av Skrytsson, 08 Mars 2012 kl. 15:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Fantastiskt snyggt bygge! Instämmer i att det blev riktigt bra med tegelbitarna :)

Grattis till bloggningen på The Brothers Brick förresten! :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Linus Damberg

Snyggt!! Gillar hur du fått till teglet med sånna platesmellan varje lager.Med andra ord SNYGGGGTTTTT :)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Harry Coma

Väldigt snyggt!

Instämmer med de föregående om att du verkligen fått till det något tvivelaktiga teglet.

Belly najs.

Tarmvred

riktigt snyggt hus.... gillade taktekniken. Bra fotograferat!!
Av de tre gillade jag utomjordingen bäst... den var klockren  :)
Se mina foton på  Flickr

Superkalle

Klockrent.
Snygg användning av nya tegelstensbiten.
Betyg: A+.

Ja, that's it....har inget mer att mer att tillägga  8)

micke

WoW, gillar denna MOC enormt mycket, så bra bygg med häftiga detaljer
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skafte

Väldigt, väldigt snyggt. Du har en speciell, "ren" byggstil, som alltid twistas till med något ovanligt och oväntat. Alla tummar upp! Jag gillar särskilt hur du fått till SNOT-sprickorna eller vad man skall kalla dem. Min röst går till det här bygget också, främst för att huset i sig är så snyggt!

Record

Allt är redan sagt, men du är så jvla grym på att få till en sån känsla i dina byggen.
Gillar den här mest, hon i mittenvåningen har ju bästa position, med tanke på att man minst sagt skulle bli SKITrädd..  :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Tack för alla kommentarer  :)

Kan för övrigt säga att designen på huset är starkt inspirerat av ett bostadshus som ligger på Drottninggatan, nära T-bana Rådmansgatan, i Sthlm. Hittar tyvärr ingen referensbild att posta.

Förhoppningsvis har jag övertygat några som tidigare var kritiska mot tegelstens-biten om hur bra den är  :D

Citat från: mechamike skrivet 08 Mars 2012 kl. 15:58
Snyggt.. men jag saknar lite tan bitar på backen, några bitar från fasaden som rasat ner.. (jag måste ju bara komma med nått förbättringsförslag)

Japp, kanske det. Men jag tycker nog att bygget är på gränsen till för plottrigt redan som det är nu - dessutom skulle fasad-bitar liggandes på marken troligtvis täcka SNOT-sprickorna som jag är så nöjd med   :)  ;)

Citat från: Illuwatar skrivet 08 Mars 2012 kl. 16:51
Riktigt snyggt! Gillar detaljerna och färgvalen. Och att tegelbiten fungerar...

Gissar att det är baksidan på tegelbiten som används i grunden på huset (biten har två olika sidor)?

Precis. "Baksidan" av tegelstens-biten i dark tan används på nedersta våningen.

Citat från: Etzel skrivet 08 Mars 2012 kl. 16:54
Ah, riktigt snyggt! Gillar verkligen mellandelen av huset med blandingen av tan och medium dark flesh tegelbitarna. Takets färg är väl sådär anser jag, känns lite väl färgglatt. Men om man har ett sådant förråd med sand red (eller är det sand purple?) så förstår jag att man vill använda dem. :P

Hehe. Jag noterar din åsikt, men tycker själv att sand red är en perfekt färg - även i detta bygge. Inte för grå, inte för färgglad, utan den perfekta balansgången. Dessutom har många hus en tak-färg som ligger väldigt nära sand red.

Citat från: shiftaltcmd skrivet 08 Mars 2012 kl. 18:21
Snyggt, snyggt, snyggt. Skicklig byggt med bra färgschema. Bra presenterat.
Kanske för perfekt byggt. Skulle behöva vara skitigare och ännu mera kaos. Vi vill ju för det mesta att lego-bitarna ska sitta fast i varandra, men var är de nedfallna takpannorna, krossade glaset, lösa elkablar ...

Mm. Det är ofta den frågan jag brottas med; hur snyggt/perfekt kontra nedrivet och kaosartat ska det vara?

Missade du det krossade glaset på fönstret högst upp till vänster?  :)

Citat från: Record skrivet 08 Mars 2012 kl. 22:23
Allt är redan sagt, men du är så jvla grym på att få till en sån känsla i dina byggen.
Gillar den här mest, hon i mittenvåningen har ju bästa position, med tanke på att man minst sagt skulle bli SKITrädd..  :P

:P

Citat från: Gideon skrivet 08 Mars 2012 kl. 19:49
Grattis till bloggningen på The Brothers Brick förresten! :)

Yay!  :D

Tydligen är det lättare att bli bloggad på Brothers Bricks än Swebricks förstasida  ::)

AndersI

Citat från: Skrytsson skrivet 08 Mars 2012 kl. 23:13
Tydligen är det lättare att bli bloggad på Brothers Bricks än Swebricks förstasida  ::)

Det är nog bara en tidsfråga...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

dalle

Citat från: AndersI skrivet 08 Mars 2012 kl. 23:25

Det är nog bara en tidsfråga...

På Swebrick har vi koll på alla bra byggare i Svergie. BB orkar bara med en itaget. ;)

Förövrigt kan jag bara säga att det är ett jäkligt bra bygge. Fasaden är stiltypisk, men så hade du förebild också.

Woodpicker

Sprickorna ser ju så otroligt verkliga ut!! Alla detaljer klaffar så väldigt bra ihop!!
10/10 poäng!! :)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

de Gothia

jag säger som jag sagt tidigare, sveriges bästa byggare är du i alla lägen! grymt snyggt och färgerna kompenar du ihop läskigt bra! och att dina foton blir så bra med en enkel kamera är lika fascinerande varje gång!

Wineyard

Kan för övrigt säga att designen på huset är starkt inspirerat av ett bostadshus som ligger på Drottninggatan, nära T-bana Rådmansgatan, i Sthlm. Hittar tyvärr ingen referensbild att posta.
Kanske Kungliga Skogs- och Lantbruksakademien? Det påminner iaf mycket om det huset.
Edit: Nepp, inte det huset men kanske detta på Drottninggatan 108:

Skrytsson

Jäklar Wineyard, du har koll på byggnader minsann.

Det på bilden är korrekt. Som ni ser har jag dock ändrat en hel del; bla mitt hus är färre våningar, saknar löken, är dark tan istället för tan på nedersta våningsplanet och en hel del krumelurer har skalats bort.