Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

mitt bygge "scania R560"

Startat av janimakaj, 05 Mars 2012 kl. 20:53

Föregående ämne - Nästa ämne

janimakaj

Hallå!  :D

Tänkte inleda mitt medlemskap på Swebrick med en av mina bästa skapelser. En lastbil såklart, de är en Scania R560 Topline dragare med så kallad tandemdrivning, alltså två drivande axlar. Bilderna är inte dom bästa, hade tänkt lägga ner mig mer på bilder och lägga ut nya när den tillhörande trailern är klar. ´Så ni får se hela ekipaget. :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

shutter

Välkommen. Jag ser att du fick rätt på att lägga ut bilder ;)

Det var en rejäl (stor) dragbil du gör entré med. Ska bli spännande att se trailern sen...

janimakaj

ja jag fick till det ;) jo tackar, jag slog till stort :)

Harry Coma

Selander

Kul med fler lastbilsbyggare ;-)
Men jag bygger betydligt mindre.....

Carl T

Citat från: shutter skrivet 05 Mars 2012 kl. 21:01
Det var en rejäl (stor) dragbil du gör entré med. Ska bli spännande att se trailern sen...

Precis vad jag tänkte, förutom att jag som mindre fordonsnördig nöjde mig med att tänka "Det var en rejäl sak."
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

janimakaj

jo men de är alltid kul med lastbilsbyggare Selander..  8) storleken är inte allt  ;)

Linus Damberg

Maffigt!!Välkommen hit också!
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Record

Riktigt snygg, skall bli riktigt kul attn se trailern till, kanske funkar att lasta nått på den ochså, eller hur har du tänkt dig?
Friskt satsat, hälften vunnet..

micke

Ser att du fick till att ladda upp bilderna
Rejäl dragbil du fått till
En fråga
vet inte om det är vinkeln på fotot eller om det är så (för att proportionerna skall vara så) men den ser lite "smal" ut i förhållande till höjd och längd?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

janimakaj

Record: jo det är en flak/maskintrailer, och har lite funderingar kring gods. har en traktor stånas som ja funderar på att använda. sen har ja funderat på att bygga nån form av transformator eller liknanade. de är en lång 4 axlad trailer den är istort sett klar väntar på lite fler bitar och så. snart kommer den bli klar..  ;D

janimakaj

micke: jo jag har bråkat en del med den biten. den är 17 bricks bred. och kom fram till att den passa bäst. prova med bredare men blev inte riktigt bra.. min andra lastbil är i samma bredden så valde samma skala för desinens skull :) då planen är att de ska bli ett "åkeri" när allt är klart :)

micke

OK, får vänta tills jag ser fler bilder och när jag ser dem andra brevid då
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke