Modifierade lastbilar City 6-wide.

Startat av shutter, 27 Februari 2012 kl. 12:34

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Jag har förälskat mig i lastbilar. Men nu menar jag inte de som går på diesel utan de som byggs i LEGO. Jag tycker TLG gör väldigt fina lastbilar så med endast en liten touch av modifiering får jag dom att likna bilarna som finns i min vardag. Referensbilder till TLG-original sist i inlägget.

Först ut är Set: 7990. Concrete Mixer. Year: 2007.

Pappa hade precis en sådan här med tre hjulpar bak när han fick gjutning häromåret.

Sedan Set: 7991. Recycling Truck. Year: 2007.

Originalmodellen påminde mer om en sopbil från 80-talet. Min är en sån där modern bjässe som kan separera fyra olika fraktioner.

Sist ut denna gång är Set: 3180. Tank truck. Year: 2010.

Originalet är helt OK men jag ville ha ett komplement till trailerdragaren. Gillar att LEGO har ett eget oljebolag; Octan ;)

Nextuz


AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Illuwatar

Fina - synd bara att det behövs så mycket dekaler för att få med alla detaljerna.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

micke

Gillar detta, precis som du skriver så är det ngt som saknas kring de modeller som TLG levererar
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

andreas E

Håller helt med dig Shutter.
En tungdragare skall ha minst 3 axlar bak och trailern minst 6 . Det skall vara lite "maffigt".
Min vindmölle bil har detta. Har inget bildkonto att länka till så du får bygga en egen i tanken.


Stigge72

Citat från: andreas E skrivet 27 Februari 2012 kl. 18:09
Håller helt med dig Shutter.
En tungdragare skall ha minst 3 axlar bak och trailern minst 6 . Det skall vara lite "maffigt".
Min vindmölle bil har detta. Har inget bildkonto att länka till så du får bygga en egen i tanken.
Du behöver inget bildkonto. ;)

http://www.swebrick.se/index.php?topic=1016.0

Woodpicker

Vääldigt fina modifieringar du gjort! Du har ju helt klart gjort originalen bättre! Plutt bilar är inget att ha ;) Det ska vara rejäla fordon ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

andreas E

Tackar Stigge. Då kommer min dragare här.

shutter

Tack alla för de lysande recensionerna.

Och visst ska det vara rejäla grejer när man ändå håller på ;)


Harry Coma

#11
Riktigt fina.   :)

Tankbilen blev ju grym.
Har två såna liggande, man kanske skulle ta och låna din och sätta på ett släp..
Skulle vara kul att se hur det blev.

Linus Damberg

#12
Snygga! :)
Är egentligen tankbilen värt pengarna? (rea hemma hos mej tankbil 248tror jag att det var)
Har annars tänkt att köpa två två och göra om tankbilen  och sätta på ett släp på den
L/D
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Harry Coma

Köpte dom för under hundringen styck.
Dom är ju inte värda 349:-, som jag tror riktpriset ligger på.

Runt 200 känns som ett ok pris.

shutter

Vet inte vad riktpriset ligger på. Jag köpte tankbilen när det var slutrea för 130 kr ;D ;D ;D