Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Punkkonsert i Lillköping

Startat av Svartkrut, 26 Februari 2012 kl. 12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Nu har jag påbörjat bygget av en liten legostad och här kommer första delen.  :)

Det är punkkonsert på Folkets parks utescen i den lilla arbetarstaden Lillköping och det lokala bandet Fire Sculls ger järnet framför en liten men entusiastisk publik. Det lilla samhällets polismyndighet övervakar tillställningen för att säkerställa att ordningen upprätthålls. Polischefen verkar inte uppskatta musiken medan kollegorna verkar ha en skön dag på jobbet. En mamma med sina två barn står längre bak för att inte komma i vägen för de lite mer livliga ungdomarna som rockar loss till musiken. Ljud och ljus sköts som alltid av bygdens eldsjäl nummer ett, Krister Andersson på kulturskolan.

shutter

Du har lyckats fånga miljön för en utomhuskonsert i en liten by perfekt. Snygga högtalare.
Kul "Story-telling" också!

Sollan

insurrection

Kul bygge! Gillar trumsettet och hela bandet på scen.

micke

Riktigt snyggt och med detta som första delleverans av en liten stad ökar min nyfikenhet stort
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Stigge72

Kan bara hålla med. Ska bli intressant att se fortsättningen.

Svartkrut

Tack! :) Hade väldigt kul när jag byggde det hela. Har haft idén ända sedan jag i somras köpte mina första minifigs på semestern som gick till Legoland. Då hade jag dock knappt något att bygga av, men tänk vad mycket man kan hinna skaffa sig på knappt nio månader. ;D

Får se när jag hinner bygga något mer. Har byggt en liten biograf oxå, men vet inte riktigt om den är klar ännu. Fortsättning följer... ;)

bj-brick

Gillar!

En utomhus-scen ger helt klart liv och alla städer med lite självaktning har ju en stadsfestival!

Record

Nog känner man igen miljön ;), riktigt bra fångat.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Teabox

Tommy_la

Citat från: Svartkrut skrivet 26 Februari 2012 kl. 18:14

Får se när jag hinner bygga något mer. Har byggt en liten biograf oxå, men vet inte riktigt om den är klar ännu. Fortsättning följer... ;)

Nu hoppas jag att den följer snart! :D
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Svartkrut

Jag har just nu flera byggen på gång och nu är jag ju ledig i 7 veckor framöver så snart så...  ;D

Pekblom