Mitgardian Ambassad - från Eurobricks Guilds of Historica-projekt

Startat av Etzel, 08 Februari 2012 kl. 13:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Här kommer lite bilder på mitt senaste bygge. I EB's Guilds of Historica-projekt så är den senaste utmaningen att bygga en ambassad i ett av de andra gillenas område. Mitt gille, Mitgardia, är det norra med inspiration från bl.a. vikingar och liknande, så då valde jag att placera min ambassad i det motsatta gillet, Kaliphlin, som håller till i södern och är mer orient-inspirerat.

Man kan läsa om bygget på Eurobricks här: LÄNK
Mer bilder på Flickr: LÄNK

Skafte

Galet bra! Massor av detaljer och snygg blandning av arkitekturtyper!

Tommy_la

Häftigt värre!  Väldigt mycket bygge på en så pass begränsad yta.

Snubben som tittar på tjejen i badet ser lite skum ut tycker jag, men det kanske bara är hans normala ansiktsuttryck när han ser något så pass spännande? :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Tobbe Arnesson

Oj!

Många häftiga vinklar och kurvor, det märks att du ville utmana dig själv - och du gjorde det riktigt bra!

Massor av snygga detaljer också!

Du får en vit kamel för det där bygget! (Någon som minns Villa Medusa?).
Blogg: Robotkampen

dalle

Härligt sammelsurium. Du har riktigt gått in för att klämma in många artkitekturstilar. Mycket att titta på och ta lärdom av.

de Gothia

Vad snyggt!!! :)

Så många olika detaljer och stilar! Ser väldigt arabiskt ut! :) Har du haft några referenser under bygget?

Kul att du också deltar i Historica! :)

Magnus den store

Jag kan ju bara konstatera att tan, dark tan, medium dark flesh och dark orange passar bra ihop och i den miljön. Kul att se. Gillar att du skapat trånga gränder. Jag har inte riktigt hängt med Guilds of Historica. Är det förutbestämt vilka torson och sköldar som hör till en guild, eller är det fritt för var och en ta vad man har?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Sollan

Etzel

Citat från: de Gothia skrivet 08 Februari 2012 kl. 19:44
Vad snyggt!!! :)

Så många olika detaljer och stilar! Ser väldigt arabiskt ut! :) Har du haft några referenser under bygget?

Kul att du också deltar i Historica! :)
Tack! Inga särskilda referenser, bara byggt på frihand och ur minnet. :)

Citat från: Magnus den store skrivet 08 Februari 2012 kl. 20:05
Jag kan ju bara konstatera att tan, dark tan, medium dark flesh och dark orange passar bra ihop och i den miljön. Kul att se. Gillar att du skapat trånga gränder. Jag har inte riktigt hängt med Guilds of Historica. Är det förutbestämt vilka torson och sköldar som hör till en guild, eller är det fritt för var och en ta vad man har?
Det som är bestämmt är vilka färger som hör till ett gille. Mitgardia har grönt och gult och Kaliphlin har rött och mörkblått, t.ex. Vissa standarder för hur soldater i arméerna ska se ut finns det också, t.ex. att Mitgardias ska ha gröna armar och oftast runda sköldar, men de är inte så hårda.

Skrytsson

Snyggt! Jag gillar speciellt den grönvita byggnaden, den passar oväntat bra i sammanhanget. :) Väldigt mycket på liten yta, om husen inte var så snygga som de är så skulle jag klaga på att det är på gränsen till plottrigt :P ;)

Etzel

Citat från: Skrytsson skrivet 08 Februari 2012 kl. 20:48
Snyggt! Jag gillar speciellt den grönvita byggnaden, den passar oväntat bra i sammanhanget. :) Väldigt mycket på liten yta, om husen inte var så snygga som de är så skulle jag klaga på att det är på gränsen till plottrigt :P ;)
Tack! Jag var lite osäker på det grön-vita tornet, det var det sista jag byggde och jag har en tendens att slarva lite på slutet av mina MOCs. Så här i efterhand tänker jag att jag skulle gjort stenläggningen mer enfärgad för att få bort den lite plottriga känslan. Ofta vill man ju få till en naturlig känsla genom att använda flera färger och nyanser till sådant, men här skulle det nog vara smartare med något mer neutralt som inte tar fokus från byggnaderna. Något att tänka på till nästa gång. :)

Woodpicker

Helt otroligt bra! Du har verkligen lyckats få in alla tänkbara vinklar som kan vara möjligt på så liten yta. Som tidigare sakt så passar alla byggnader ihop väl såsom färger! Även många intressanta detaljer överallt :)
Helt klart gillar jag grönvita tornet och de ~berusade~ männen mest!!
(Blev lite rädd för killen i rött) :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Stigge72

Kan bara hålla med i allt beröm.
Gillar hur du fått till blandningen av orientalisk och nordisk stil.

Tie Fighter

Jag gillar palmen med dom döda "bladen" som hänger under.

Jesperallen

Måste hålla med om att de döda palmbladen är en kanonfin detalj.
Gillar också den krökta muren och porten skarpt.