Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB 2012

Startat av mordatre, 08 Februari 2012 kl. 09:56

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Såg nu att S@H uppdaterat sitt PaB sortiment.

Bland intressanta bitar kan nämnas:

Mjölkpaketet från Friends 1,99
Lord Garmadons huvud och kropp (lustiga delar att ha med i PaB)
1x1 round tile 0,66 tror jag
Clone obi Wan´s nya hår i svart
fisk 1,33
grön soptunna
svart huva 1,66
morotsstjälk 1,66
2x2 rund med 4 pinnar upp 1,99 (mycket billigare via XXX)
blå korta ben
ninjago kroppar och ben
polistorso, blå skjorta
flugsvamp 6,63
"Tool Belt". (används som sai-patron-bälte i kommande ninjagosetet Sonic raider) denna kommer nog synas på många mechas.
nya brickseparator 16,50

Många delar i Frends-färger bland plattor och bitar
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Teabox

Några intressanta jag hittade

1x2 Slopsen (Roof Tile 1 X 2 X 2/3, Abs)
Flaskan (Bottle 1X1x2 M)*
Nya flyttvästen (Life Jacket)
Brandmanshjälm i mörkrött (Mini Fireman Helmet)
Runda plattan med fyra pinnar på (Plate Round 2X2 W. Ver.Shaft)

Tommy_la

99 öre.  Torde väl vara intressant vid terrängbygge. Ordentligt pris för den lilla biten visserligen, men klart billigare än nuvarande marknadspris på Bricklink.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Gray

Kul!

Om dom nu bara kunde ordna med en PaB-palett för LDD så att man enkelt kunde bygga modeller där och veta att alla dessa bitar är PaB-vänliga. Fattar inte varför dom tog bort det funktionen ur senaste versionen..

Superkalle

Citat från: Gray skrivet 08 Februari 2012 kl. 16:23
Kul!

Om dom nu bara kunde ordna med en PaB-palett för LDD så att man enkelt kunde bygga modeller där och veta att alla dessa bitar är PaB-vänliga. Fattar inte varför dom tog bort det funktionen ur senaste versionen..
Jag har lagt till den "funktionen" i LDD Manager. Kanske inte lika snyggt som i LDD, det funkar. Lägger även till nya PaB-listan.

Kommer snart.

Och varför de tog bort DbM-paletten är för att det tog bort DbM helt och hållet som produkt. Och därmed fanns inga pengar att underhålla paletten i LDD (t ex nu när ändringen sker). Dessutom ville man nog inte ha en DbM/PaB-palette i LDD som man inte kunde beställa från.

Gray

Citat från: Superkalle skrivet 08 Februari 2012 kl. 16:43
Citat från: Gray skrivet 08 Februari 2012 kl. 16:23
Kul!

Jag har lagt till den "funktionen" i LDD Manager. Kanske inte lika snyggt som i LDD, det funkar. Lägger även till nya PaB-listan.

Kommer snart.

Och varför de tog bort DbM-paletten är för att det tog bort DbM helt och hållet som produkt. Och därmed fanns inga pengar att underhålla paletten i LDD (t ex nu när ändringen sker). Dessutom ville man nog inte ha en DbM/PaB-palette i LDD som man inte kunde beställa från.

Jovisst, men det var ju ändå väldigt händigt att kunna se vilka bitar som LEGO sålde och fortfarande säljer via PaB. Att DbM-funktionen försvann är ju logiskt, men inte att ta bort en funktion som fortfarande är hjälpsam. Vad dom borde gjort är ju att kunna köpa direkt via PaB genom LDD utan att manuellt behöva göra det på deras hemsida. LEGO borde ju se PaB som framtiden..

Hursomhelst så borde dom oavsett lägga till Pick a Brick som ett valbart Theme utöver existerande LDD och LDD Extended. Har kollat runt lite i filerna som programmet använder och det verkar som att de bara är textfiler som bestämmer vilka bitar och färger ett tema innehåller. Typ: "Bit 1, Färger A,B,D,H". Dock verkar det inte gå att göra en egen sådan lista, men det skulle vara väldigt enkelt för LEGO själva att göra det.

För övrigt verkar det som att dom slutat sälja bitar också.. Brandmanshjälmen säljs nu bara i mörkrött, den vita finns ej mer. Trist.

mordatre

De mörkblå ljussabelklingorna är också borta. tur man köpte på sig några. 

Det ryktas att figurdelar från Monsterfighters skall dyka upp i PaB. Blir väl nästa år kanske.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

RedGiant

...om PaB bara erbjöd lite billigare frakt så... :(

Carl T

Citat från: RedGiant skrivet 09 Februari 2012 kl. 01:57

Man kan slå sig ihop och beställa, men det lönar sig bäst om man bor i samma ände av världen. Jag är lite sugen på ett par nya brick separators och diverse annat, och det kan bli verklighet om någon/några här i Lund med omnejd vill vara med. Lättare bitar kan man posta relativt billigt, så sånt kan också få vara med om intresse finns.

Jag funderade också på att be en pendlande kollega leverera från Storbritannien (där det f.n. är gratis frakt och ingår en stor poster om man beställer för över £25), men priserna på PaB är faktiskt något högre än här så det känns inte riktigt lönt att be om en sådan tjänst.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Skrytsson

Ska vi göra en gemensam order?

RedGiant

Citat från: Skrytsson skrivet 09 Februari 2012 kl. 11:22

Ska vi göra en gemensam order?

Just det... det skulle vi kunna göra ja.  :)
Vi hörs mer sen.