Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Wizard Tower Attack

Startat av Skafte, 04 Februari 2012 kl. 00:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Äntligen har jag lyckats plåta mitt bidrag till Visbys julskyltning...

Här är hela härligheten

Själva ön med de försvarande Drakriddarna (Kingdoms) och de anfallande orcherna (Fantasy Era)

Tornet, som är byggt av 41767 och 41768, Wedge 2 x 4

Och det lyser!

Några bilder på detaljer...

Fler bilder finns på min Flickr: http://www.flickr.com/photos/skaftepetter/sets/72157628912153343/

Etzel

Ah, så snyggt! Nu slipper jag gräma mig över att jag aldrig fick tid att kolla in detta när jag var över på ön tidigare i år.
Ordentlig höjd på det där tornet. Hur många Wedges består detta av?

RedGiant

Vackert!
"Balkongen" är min favorit. :)

Skafte

Citat från: Etzel skrivet 04 Februari 2012 kl. 00:59Hur många Wedges består detta av?  Kan vara bra att ha en referens

Det här är 4x2 wedges (41767 och 41768), vi har ju 3x2 i bulken (6564 och 6565). Den runda delen av tornet är typ 56 bricks högt, gånger 26 wedges per varv... 1456 wedge-bitar, kan det stämma? Jo, det var en rätt full kasse med såna när jag tog hem det. De sitter inte ihop ordentligt alltså, bara med friktion.

(PS: till 3x2-wedgetorn begövs 20 bitar per varv.)

Tobbe Arnesson

Kul med lite bilder till sist! Bra klossat också!
Blogg: Robotkampen

micke

Riktigt schysst bygge, gillar verkligen detaljrikedomen och tornet är en favorit
Vet du ungefär hur många bitar det gick åt?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skafte

Citat från: micke skrivet 04 Februari 2012 kl. 10:27
Vet du ungefär hur många bitar det gick åt?

Ha ha, funderade just på det. Fick en smärre chock när jag ovan räknade ut wedgebitarna till tornet. Och det är mycket underliggande bitar som håller upp ön, samt alla små bergdelar. 15-20 000 kanske? Jag begriper inte var allt skall få plats när jag river det. ::)

Tie Fighter

Då får man ett lagom stort torn med bitarna jag beställde.

Jag gillar hur LURP bitarna passar in i klippformationen, dom bryter av det hela och ger den ett naturligare utseende.

Woodpicker

GRYMT!! Tornet är ju så sjukt snyggt, jämt och fint gjort!
Riktigt imponerad av estetiken :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

sweMezza

Häftigt! Hur stor är den, 2 x 3 baseplates?

En av mina favoritscener från modellen:

14 Spell effect by Skaftepetter, on Flickr

Bra byggt och kul att få se modellen!

de Gothia

Citat från: Skafte skrivet 04 Februari 2012 kl. 10:45
.....15-20 000 kanske? Jag begriper inte var allt skall få plats när jag river det. ::)

det där löser vi! jag pm:ar dig min adress så bjussar jag på portot så slipper du allt det där! ;) :D

supersnyggt skafte!! berget är bara så snyggt gjort! tornet med det lysande rummet passar ju trollkarlen riktigt bra. gillar hur många dragon knights du har (hur många är det?) det blir lite en känsla av en förbannad myrstack när det väller ut gubbar överallt! :)

bjälkarna som sitter fast under tornets rum är riktigt snygga med! :) älskar hela bygget!!

Magnus den store

Mycket mäktigt torn, Skafte! Jag har experimenterat lite med den tekniken, om än med 3x2 wedges. Tycker bara inte att den är så stabil. Kanske är det jag som skakar för mycket. Har du enbart friktion eller sitter tornet fast i någon studs i botten/toppen?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

NIN777

Riktigt snyggt byggt. Du har fått till klippformationen riktigt bra och som många redan påpekat är tornet väldigt snyggt.

Jesperallen

Mycket trevligt bygge att beskåda!  Gillar belysningen i tornet extra mycket. Har inte provat denna tornteknik själv ännu. har du testat att intreda den runda delen av tornet med tex trappor?