Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Wizard Tower Attack

Startat av Skafte, 04 Februari 2012 kl. 00:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Green2

Kan bara hålla med alla föregående talare! super fint skulle ha varit kul o sett det i verkligheten! :)
Giller spec lågenergi lampan, bra lösningen i tornet! super nice!

Skafte

Hmm, ligger efter med lite svar här, märker jag...

Citat från: sweMezza skrivet 04 Februari 2012 kl. 11:36
Hur stor är den, 2 x 3 baseplates?
Det är två stora baseplates under själva ön, sedan två mindre blå till vänster och en smal blå till höger. Och smala blå i framkant, så det blir 176x64 ploppar.

Citat från: de Gothia skrivet 04 Februari 2012 kl. 13:42
gillar hur många dragon knights du har (hur många är det?)
Har ingen koll, men typ 40 ser det väl ut som..?

Citat från: Magnus den store skrivet 04 Februari 2012 kl. 16:05
Har du enbart friktion eller sitter tornet fast i någon studs i botten/toppen?
Nedtill står tornet bara på (den förstärkta!) ön. Upptill är det 2-3 ploppar som fäster den fyrkantiga delen. Ju högre torn, desto stadigare... Det går rätt bra att flytta tornets runda del, och även lägga det ner. Men hemfärden var lite för skakig, så allt rasade ihop!

Citat från: Jesperallen skrivet 04 Februari 2012 kl. 16:31
har du testat att intreda den runda delen av tornet med tex trappor?
Nej, den inre diametern är bara typ 8 ploppar, så det skulle inte rymmas så mycket, och det behövdes utrymme för sladden (som sticker ut i nederkanten). Mina byggen är som mig själv - bara yta.  ;D

Citat från: Green2 skrivet 04 Februari 2012 kl. 17:32
Giller spec lågenergi lampan, bra lösningen i tornet!
En vanlig glödlampa hade troligen värmt upp plasten lite för mycket. Timern var inställd på att vara tänd ca 06-10 och 15-24, men det var ju belysning dygnet runt i skyltfönstret ändå...

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 05 Februari 2012 kl. 23:59
Citat från: Magnus den store skrivet 04 Februari 2012 kl. 16:05
Har du enbart friktion eller sitter tornet fast i någon studs i botten/toppen?
Nedtill står tornet bara på (den förstärkta!) ön. Upptill är det 2-3 ploppar som fäster den fyrkantiga delen. Ju högre torn, desto stadigare... Det går rätt bra att flytta tornets runda del, och även lägga det ner. Men hemfärden var lite för skakig, så allt rasade ihop!
Ok, det förklarar det. Jag har nog inte byggt mer än 10 bricks hög. Då det inte höll för mig valde jag en lite annorlunda metod, och byggde ihop en tiosidig polygon med 3x2 wedges.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!