Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: Medeltida Modulhus

Startat av Myko, 22 januari 2012 kl. 10:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Det här är ett modulhus som är byggt med tekniker från Derfel Cadarns medeltidsguide på Eurobricks: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=60907 Hade ingen större tanke bakom bygget utan ville testa hur hans tekniker kunde användas i ett modulhus som passar in i den officiella gatan. Marken går från trottoar till kullersten framför det här huset, som om att tiden stått still just här.

Bygget kunde ses på utställningen i Skrapan.

Medieval Modular 2 by myko82, on Flickr

Medieval Modular 1 by myko82, on Flickr

Medieval Modular 3 by myko82, on Flickr

Superkalle

Äh men, det här är ju ingen dum idé alls. Finns ju hur många städer som helst i världen där nya och urgamla byggnader trängs sida vid sida. Faktum är att jag låtit moderna gatan gå hela vägen fram till huset, tagit bort medeltidsgubbarna, gjort dörren något mer modern och sedan klämt in det mellan två mer moderna cc-hus.

Sedan hade jag skickat idén till LEGO och bett om royalties när dom snor den :)

tellblom

Snygg, skulle passa bra ihop med vanliga CC-hus. Ser ut som ett i gränden på liseberg

/Martin

de Gothia

oj vad du pruttar ur dig grymma mocs nu!! ;)

gillar verkligen huset! man ser att du blivit inspirerad av dc men ändå lagt dit din touch på det.

o jag går emot strömmen och tycker du ska börja med att bygga ännu mer såna här så jag får se en medeltids cc gata istället!!! :D ;)

bj-brick

Imponerad! Behöver fler bruna bitar själv märker jag.

Sollan

Väldigt snyggt! En stad med olika stilar från olika epoker blir väldigt levande.

sweMezza

Tjusig! Du har ingen bild från hur den var placerad på utställningen som kan ligga i tråden också?

Myko

Citat från: sweMezza skrivet 22 januari 2012 kl. 19:11
Tjusig! Du har ingen bild från hur den var placerad på utställningen som kan ligga i tråden också?

Jag verkar ha glömt att fota den sidan av utställningen (!), om någon annan har kanske jag kan länka dit?

Record

Mycket snyggt!
Snyggt med vitt i väggarna.
Friskt satsat, hälften vunnet..

de Gothia

Myko

RedGiant

Gick precis in på min favorit-LEGO-blogg; "Brick Town Talk" och möttes av en bild på ditt fina bygge.  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.