MOC: Korv, korv. Här vare korv.

Startat av RedGiant, 21 Januari 2012 kl. 17:51

Föregående ämne - Nästa ämne

RedGiant

Har knåpat ihop en liten MOC till fortsättningen av min stad.
Inget avancerat, men jag har alltid (sen barnsben) haft svårt att bygga något med hjul och blev därför ganska nöjd med denna...  ::)

Korvgubben är inspirerad av min lokala pizzabagare... sjukt otrevlig.

EDIT: Hade lite för mycket tid över och en Mac till hands....

:D

Stigge72

Förutom den lilla detaljen att hjulaxeln sitter en aning för långt bak, så tycker jag att du fått till en riktigt stilig korvvagn.

RedGiant

Citat från: stigge72 skrivet 21 Januari 2012 kl. 17:59
Förutom den lilla detaljen att hjulaxeln sitter en aning för långt bak, så tycker jag att du fått till en riktigt stilig korvvagn.

Hmm, det har du kanske rätt i ja...  :-\
Hela bygget började med denna förlaga:

...och där sitter ju hjulen ännu längre bak. Men det är klart, när det blev en "regelrätt" husvagn av det hela så kanske det är en annan konstruktion som krävs... ??? (IRL alltså.)

de Gothia

vilket snyggt och roligt bygge! bevisar def att bra mocs inte behöver bara stora! gillar alla små detaljer du fått med!

insurrection

Jag tycker den var riktigt snygg. Med tanke på vilken variation det finns på korvvagnar och vilken mängd dom finns i så lär det renta sannolikhetsmässigt finnas någon som ser typ exakt ut som din IRL!  ;)

RedGiant

Tack ska ni ha!

Citat från: insurrection skrivet 21 Januari 2012 kl. 19:18
Med tanke på vilken variation det finns på korvvagnar och vilken mängd dom finns i så lär det renta sannolikhetsmässigt finnas någon som ser typ exakt ut som din IRL!  ;)
;D ::)

Barbaroux

Gillar att du fått till den där typiska sjabbiga känslan som man förknippar med gamla gatukök.

Tommy_la

Jag tycker det ser ut som läge för hälsovårdsnämnden att göra en inspektion. :-)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Fredrik

Snyggt! ser mycket verklighetstroget ut :)

Softilog

Snyggt! Gillar särskilt nummerplåten :)

AndersI

Instämmer med alla andra. Snyggt, och inte överlastat, men ändå massor av detaljer.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Skrytsson

Riktigt (o)trevligt!  ;D

Gillar vagnen, inredningen, men allra bäst är nog ansiktsuttrycket på korvgubben (kommer från en av skurkarna i Western-serien om jag inte minns fel).  :)

Tie Fighter

Jesperallen

Jättekul bygge! Mer sådant från LEGO!
under 80-talet fanns det ju en hel del att köpa för att befolka sin stad med mer än arbetare och blåljuspersonal. Känns som vi är på väg lite tillbaka dit.

Teabox

Snyggt. Ser fram emot att få se den i din stad :)