Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Town hall Modular

Startat av micke, 17 Januari 2012 kl. 21:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Citat från: colonel skrivet 13 Februari 2012 kl. 11:46
Der er håb forude, Kwagge...
Vi har lige besluttet at vise Town Hall fra torsdag morgen.
Årsagen er at sættet allerede er eksponeret samt at designeren ikke kan være tilstede om lørdagen.

;D

Nu är min dag gjord! Längtar till fredag!

studbringer

Citat från: colonel skrivet 09 Februari 2012 kl. 13:28
Det var ikke meget info Studbringer kom med... ;-)

Men så kan jeg sige dette: Kom til LEGO World 2012 i København og se selv med egne øjne (ögon)!!!

Det var ikke mege...bla bla bla... dom här dansk***** går mig på nerverna ;) :D antagligen vill han ge igen för gammal ost, för ett år sedan postade jag denna bild från Lego World som gick av stapeln då:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=1758.msg24850#msg24850

Så vi är nog kvitt nu, innerst inne älskar vi ju våra kära grannar och deras pölsa (pølse) ;) :D :D :D

Låt han ha kvar sin Town Hall, medan han visar den bygger vi 10225 R2D2 :o 8)

Ps. Inget personligt Colonel, diggar verkligen det du gör för communityn och att du bjuder in oss till Lego World 2012 !!! Tack för att du finns ;)

studbringer

Såja... här ser vi modulhuset 10224 som visar upp sin senaste kreation, en dansk arkitekt född -81 :P

Bara den inte floppar nu för jag hängde verkligen inte med på detaljerna trots att jag kikat runt 20 ggr nu :-[

Edit pga av ändrad länk

Carl T

Intressant att det inte är Jamie Berard som designat det. Det syns nästan, för det verkar inte ha samma nivå av kreativ använding av bitar som tidigare hus (bortsett från takfönstret, hissen, croissanterna och klockan, och hälften av de sakerna kommer från Jamie). Därmed inte sagt att jag ogillar det - det passar bra in i miljön och jag kommer tveklöst att köpa ett. På sätt och vis är det också trevligt när officiella set inte fullkomligt överglänser allt man försöker skapa själv.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

JohanW

Här i sällskap med sina CCkusiner.

Carl T

Snyggt. Det sticker verkligen upp. Vad är det som hänger som klocka i tornet?

Och jag ångrar återigen att jag köpte GG först och därmed missade chansen att köpa CC. Jag blir förresten nästan lite sugen på att försöka bygga upp ett berg med tågtunnel under vår utställning i Malmö i veckan som kommer, men det faller nog på att vi bara kommer att ha en timme på oss att riva och packa allting på fredagen. :P
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Jesperallen

Citat från: Carl T skrivet 17 Februari 2012 kl. 17:58
Snyggt. Det sticker verkligen upp. Vad är det som hänger som klocka i tornet?

Det ser ut som en round brick with dome top med inv. dish 3x3 under

Fredrik

Fantastiskt!  :D

Det verkar som att priset är satt till 1999:- på svenska S@H, det kan ju förstås ändras för att det är nog ett tag till release men man kan ju alltid hoppas  ;D
http://shop.lego.com/en-SE/Town-Hall-10224?_requestid=4367504

Stigge72

Citat från: studbringer skrivet 16 Februari 2012 kl. 20:42
Såja... här ser vi modulhuset 10224 som visar upp sin senaste kreation, en dansk arkitekt född -81 :P

Bra jobbat av ett legohus. ;)

colonel

Citat från: studbringer skrivet 14 Februari 2012 kl. 00:45
Ps. Inget personligt Colonel, diggar verkligen det du gör för communityn och att du bjuder in oss till Lego World 2012 !!! Tack för att du finns ;)
No hard feelings, Studbringer  8)

svante_99

verkligen jätte häftig, men den ser  ju ut att vara ca 10 bitar högre än dom andra husen. lite konstigt...  ???

Stigge72

Citat från: svante_99 skrivet 20 Februari 2012 kl. 19:25
verkligen jätte häftig, men den ser  ju ut att vara ca 10 bitar högre än dom andra husen. lite konstigt...  ???
Bottenvåningen är ju högre på stadshuset, och dessutom är det ju ett högt klocktorn som inte finns på de andra, utom på brandstationen, men det är lite lägre, tror jag...

Record

Citat från: svante_99 skrivet 20 Februari 2012 kl. 19:25

Ett statshus skall väl synas ;), blir en bra kontrast till petshopen, som i mitt tycke var för låg. :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Gray

Skulle vara kul om LEGO släppte några mindre/smala hus a la det röda bostadshuset i Pet Shop som kunde kosta 750-1000 kr styck eller så. Dels kunde det vara liknande djuraffärsbyggnaden med en liten butik i bottenvåningen eller så bara ett rent bostadshus. Modularserien skulle absolut kännas mer stadslikt med fler sådana mindre byggnader som man kunde klämma in mellan de stora setten. Att t.ex. klämma in Fire Brigade mellan de mindre husen i Pet Shop ser ju grymt snyggt ut, personligen talat.

Annars så måste jag säga att jag inte är så särskilt imponerad av Town Hall. Känns som den bara är alldeles för stor, dyr och därutöver ganska så tråkig, speciellt interiören.

Anna

Citat från: Fredrik skrivet 19 Februari 2012 kl. 13:19
Fantastiskt!  :D

Det verkar som att priset är satt till 1999:- på svenska S@H, det kan ju förstås ändras för att det är nog ett tag till release men man kan ju alltid hoppas  ;D
http://shop.lego.com/en-SE/Town-Hall-10224?_requestid=4367504
När jag gick in idag så stod det 1499kr, det priset hoppas jag på.

/Anna